اقتصادی

نقش توری مرغی در حصار کشی

یکی از نازک ترین و سبک ترین توری هایی که جهت حفاظت از پرندگان و مرغ ها از گذشته تاکنون استفاده میشود، توری مرغی است چون این حیوانات توانایی فشار و تخریب توری را ندارند و وزن سبک و نازک بودن آن کاملاً امنیت آن‌ها را تأمین می‌کند. اما برخلاف اسم، این توری فقط مختص مرغ و پرنده نیست و صنایع زیادی جهت حفاظت و استحکام‌بخشی از آن استفاده می‌کنند. اما برای حصار کشی محیط های کوچک و کم تردد که وزن و حجم تور اهمیت دارد می‌توان توری فنچی را استفاده کرد در ادامه بیشتر با نقش توری شش ضلعی در حصار کشی آشنا می‌شویم.

در رابطه با اهمیت استفاده از انواع توری مرغی در مکان های مختلف گفتنی های سودمند بسیاری است. مهم‌ترین نقشی که می توان برای آن در حصار کشی ذکر کرد محافظت و ایجاد امنیت بالای آن است. در واقع استفاده از این محصول کار حصار کشی را در زمان کمی پیش می برد چون وزن کمی دارد و حمل آن آسان است. توری شش ضلعی محیط امنی را برای شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مردم از حصار دیدن کنند و از ورود غیر مجاز جلوگیری می‌کند. بیشتر ساختمان‌ها برای تعیین محدوده‌ ساختمان اطراف، آن را از طریق توری حصار می کشند و چون قیمت پایین تری نسبت به سایر توری ها دارد و مقرون به صرفه است بیش‌ترین تقاضا را دارد.

بد نیست بدانید که ارتفاع این توری ها متفاوت است و در چندین سایز استاندارد تولید می‌شود و فقط کافی است که شما متراژ محیط مورد نظر و ارتفاع مورد نیاز را اندازه گیری کنید و با توجه به آن توری خود را انتخاب کنید سایز چشمه های این توری نیز قابل تغییر هستند و شما می‌توانید توری ریز بافت یا درشت بافت را بسته به کارایی خود سفارش دهید. به طور مثال برای حصار کشی پرندگان از توری های با چشمه های ریز استفاده می‌کنند تا ایمنی آن‌ها را در برابر انواع خزندگان تأمین کنند.

توری مرغی توری مرغی برای حصار کشی چه محیط‌هایی مناسب است؟

 

توری مرغی با بافت شبکه ای که دارد مناسب حصاری کشی محیط‌هایی است که نیاز به حفاظت بالا و قدرتمندی نداشته باشد. این خود به جهت بهره مندی آن از ویژگی های منحصر به فردی است که موجبات تمایز توری مرغی را با سایر توری های تولید شده فراهم آورده است. به علاوه آنکه این توری سبک است و وزن کمتری دارد معمولاً برای حصارکشی محیط های خانگی و مزارع کوچک و یا در صنعت ساختمان سازی بیشتر استفاده می‌شود و برای محیط‌هایی  نظیر زندان‌ها، فرودگاه ها و زمین های ورزشی که حفاظت در درجه‌ اول اهمیت دارد از توری های محکم تر مانند توری پرسی استفاده می‌شود. به طور کلی این توری مناسب محیط‌هایی است که فشاری بر روی توری وارد نشود چون ممکن است توری پاره شود و کیفیت اولیه خود را از دست دهد.

انواع توری مرغی در حصار کشی

در حصاری کشی دور مزارع و زمین های کشاورزی و همچنین حصارکشی محوطه ای برای پرندگان و مرغ ها از دو نوع توری مرغی استفاده می‌شود. این توری ها از دو نوع توری گالوانیزه گرم و توری گالوانیزه سرد تولید می شوند. نمونه‌ گرم این توری که کاربری زیادی هم دارد تولید داخلی می باشد و با داشتن ویژگی هایی نظیر کیفیت بالا، وزن و استحکام بالاتر، مقاومت بالا در مقابل رطوبت و خوردگی و زنگ زدگی نسبت به توری های گالوانیزه سرد بیشتر مورد استقبال مشتریان قرار می گیرند. توری های گالوانیزه گرم در مناطقی که بارندگی زیاد است و استفاده از توری جهت حصار کشی ضروری است بیش‌ترین استفاده را دارد. مثلاً در مناطق شمالی استفاده از این توری به وفور دیده می‌شود چون نیاز به زمان نصب و اجرای کمی دارد و با داشتن درصد کم کربن دوام و ماندگاری بالایی در مقابل رطوبت دارد.

قیمت توری مرغی برای حصار کشی

توری مرغی

همان‌طور که گفتیم بی شک یکی از مکان و حوزه های پرکاربرد برای استفاده از توری مرغی ، حصار کشی است. اغلب برای محیط های عمومی و مزارعی که در مکان‌های شلوغ قرار دارند و افراد ناخواسته باعث آسیب به زمین های کشاورزی و … می شوند، از توری جهت حفاظت استفاده می‌کنند. اما بیشتر این اماکن به دلیل وسعت زیاد ترجیح می دهند توری هایی انتخاب کنند که قیمت مناسبی دارند. با این وجود دلیل پر مصرف بودن توری شش ضلعی مرغی قیمت پایین آن می باشد.

قیمت این توری بر اساس جنس گالوانیزه سرد و گرم و ابعاد توری تعیین می‌شود . توری های گالوانیزه گرم به دلیل کاربرد گسترده ای که دارند قیمت بالاتری نسبت به توری گالوانیزه سرد دارند. وزن و ابعاد این توری ها تعیین کننده‌ قیمت آن‌ها هستند. معمولاً هر چه وزن تور افزایش پیدا کند یعنی از چشمی‌های زیادی جهت بافتن آن استفاده شده و توری ریز بافت تر است به همین دلیل قیمت بالاتری هم دارد. همچنین حتماً شما هم دیده اید که در ساختمان سازی برای جلوگیری از سقوط مصالح و برخورد آن با عابرین از توری فنچی به دلیل قیمت مناسب آن استفاده می‌کنند.

مزایای استفاده از توری مرغی در حصار کشی

از مهم‌ترین و بارزترین مزایایی که می‌تواند دلیل تقاضای بالای توری مرغی باشد می‌توان به مواردی نظیر وزن سبک، استحکام بالا، مقاومت در برابر انواع شرایط آب و هوایی، عدم زنگ زدگی، ترمیم پارگی‌ها و خرابی های تور بدون آسیب رسیدن به کل توری، قیمت مناسب و اجرای سریع، نصب آسان و کاربری گسترده، مورد استفاده در صنایع ساختمان سازی و … اشاره کرد. البته هر صنعتی با توجه به کاربری و انتظاری که از این تور دارد می‌تواند مزایای گسترده تری را نیز به دنبال داشته باشد.

https://hesarnovinalmas.com/product/chicken-wire/

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا