سلامت و تندرستی

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روزها نباید از شنیدن خبر ورود هواوی به مناطق جدید تعجب کنیم. این شرکت قصد دارد از فرمول موفقیت آمیز استفاده شده در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند و سایر صنایع استفاده کند. فرمولی مبتنی بر نوآوری مداوم و صرف هزینه های هنگفت برای تحقیق و توسعه. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه حوزه فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سالهای اخیر وارد آنها شده است.

موتور الکتریکی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی است. این نوع ماشین ها سال ها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی رقابت کنند و شارژ ، سرعت و قدرت کم برای استفاده بسیار محدود بودند.

باتری های مورد استفاده در موتور سیکلت برقی

اما طی دهه گذشته ، به لطف ورود پدیده ای به نام “تسلا” در صنعت خودرو ، ما با خودروهای الکتریکی پیشرفته ای روبرو هستیم که از هر بار شارژ عملکردی یکسان و حتی بهتر از خودروهای بنزینی دارند. البته آینده به این اتومبیل های برقی و در واقع به اتومبیل های سوخت جایگزین تعلق دارد.

در چنین شرایطی هواوی اولین موتور الکتریکی خود را با نام DriveOne معرفی کرد که طبق شواهد از مشخصات بسیار بهینه برخوردار است. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهنده جریان ، مبدل DC ، یک شارژر ، یک واحد توزیع نیرو و یک واحد کنترل باتری تشکیل شده است. این اولین موتور Hyper-Converged در صنعت خودرو است.

این سیستم برای سهولت کار در سه زمینه ای ساخته شده است که ساخت آنها آسان است ، ساختار ساده ای دارند و به راحتی مقیاس پذیر هستند. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری در محور Z اشغال می کند و همچنین حدود 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال برق و 2 لوله کشی کمتر از رقبا نیاز دارد که هزینه های تولید آن را در تولید در مقیاس بزرگ کاهش می دهد.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که ساخت اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را امکان پذیر می کند.

اتومبیل های خودران ، از خیال تا واقعیت

قبل از راه اندازی موتور الکترونیکی DriveOne ، هواوی سیستم رانندگی هوشمند و اتوماتیک خود را با نام AutoSar معرفی کرد. این ساختار با استفاده از اینترنت اشیا the اتومبیل را به بیشتر اشیا around اطراف خود متصل می کند تا به داده های محلی دسترسی پیدا کند. این داده ها ممکن است شامل ترافیک دقیق منطقه ، شرایط هواشناسی و اخبار و رویدادهای خاص برای هر منطقه باشد.

این اطلاعات به سیستم ناوبری خودرو اجازه می دهد تا به طور هوشمندانه بهترین مسیر ممکن را برای راننده انتخاب کند. با دریافت اطلاعات دقیق و دقیق ، سیستم ناوبری می تواند انتخاب بهتری به کاربر بدهد که نتایج بهتری نسبت به سیستم های فعلی ناوبری که فقط به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، خواهد داشت.

این نتایج با کمک هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیشرفته و پیشرفته آن محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگری که با کمک این فناوری ها به دست آمده است ، توانایی رانندگی به صورت خودکار و بدون نیاز به راننده در اتومبیل است که انتظار می رود حتی از رانندگی توسط افراد ایمن تر باشد. به این ترتیب ، وسیله نقلیه با دقت مسیر ، وسایل نقلیه و سایر موانع را بررسی می کند و در صورت لزوم پاسخ می دهد.

آنچه مسلم است این است که آینده خودروهای الکتریکی خودران است. اگرچه چندین مدل از این خودروها داریم اما باید منتظر حضور گسترده تر و استفاده گسترده از آنها در آینده نزدیک باشیم.

2121

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا