ورزش و نشاط

برای بازگشت کاراته به المپیک رایزنی می کنیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین سیدرضا صالحی امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک در باره کاراته را از المپیک حذف کنید 2024 پاریس در جلسه گفت تخته بدنه اجرایی IOC در لوزان یک رشته جدید برای پاریس است 2024 آنها از جمله موج سواری و حرکات موزون انتخاب شدند. تغییر در سایر رشته ها نیز ایجاد شده مهمترین مسئله برای ما حذف کاراته بود. البته این رشته قبلاً در المپیک نبود و در توکیو به درخواست ژاپنی ها به عنوان میزبان اضافه شد.

وی در مصاحبه با رادیو ایران افزود: مطمئناً فدراسیون جهانی کاراته در تلاش برای تغییر آن است و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد. فرصتی برای چانه زنی وجود دارد تا بتوانیم کاراته را در بازی های المپیک احیا کنیم. تغییرات جدی در برخی زمینه های دیگر نیز وجود دارد ایجاد شده زیرا سیاست IOC برابر است با تعداد ورزشکاران زن و مرد المپیک پاریس.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این س Iranال که ایران برای جلوگیری از حذف کاراته چه خواهد کرد ، به رادیو ایران گفت: “دوشنبه هفته آینده ، شورای المپیک آسیا با همه قطعات خواهد داشت. من با نصرال سجادی و پیمان فهری رفتم مسقطی ما به عمان می رویم. من آنجا را به عنوان اعتراض و بازگشت کاراته به المپیک بحث می کنم. من همچنین قصد دارم در این مورد با مقامات ژاپنی صحبت کنم. خوب است اگر بتوانیم بیانیه ای از شورای المپیک آسیا منتشر کنیم. به هر حال کشورهای آسیایی یک چهارم IOC هستند و اعتراض آنها تأثیرگذار است. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد ، اما نمی توانیم قول بدهیم که کاراته را برگردانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا