اجتماعی

عواقب ناگوار مورد خطاب قرار دادن مجردها با القاب نامعقول

یک روانشناس با اشاره به فشار روانی بالا بر افراد مجردی که کاملاً به تجرد رسیده اند یا سن عادی ازدواج را رد کرده اند ، گفت: “به دلیل گذار از سنت به مدرنیته در جامعه کنونی ما ، بسیاری از مردم همچنان رنج می برند.” عناوین غیرمنطقی سنتی مانند پسر و دختر پیر و غیره این افراد را خطاب قرار دهید ، و تأثیرات ناگوار این کلمات بر روح و روان آنها را نادیده بگیرید.

دکتر گوهر جسنا انزانی در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی با تأکید بر غیراخلاقی بودن قضاوت افراد در مورد افراد مجرد ، اظهار داشت: خطاب به افرادی با چنین اصطلاحاتی علاوه بر اینکه از اخلاق دور است ، می تواند در افراد از وضعیت تجرد ترس ایجاد کند. آنها از این ترس ، انتخاب اشتباهی را برای ازدواج انجام می دهند و وضعیت خود را بدتر می کنند.

وی با بیان اینکه فشار روانی ناشی از قضاوت افراد در جامعه و احساس گناه و ترس والدین در مورد این افراد بسیار زیاد است ، ادامه داد: لازم است افرادی که به دلایلی ازدواج نکرده اند از متخصصان و مشاوران استفاده کنند تا تا فشار روانی بر آنها کاهش یابد. مهارت هایی را برای کنار آمدن با این استرس ها بیاموزید.

به گفته آنزانی ، جوامع امروز از مرحله سنتی جمع گرایی به مرحله سنتی فردگرایی تغییر کرده و سن ازدواج افزایش یافته است. همچنین امروز شاهد افزایش نارضایتی ، طلاق عاطفی و رسمی بین زوجین هستیم ، به طوری که کیفیت زندگی زناشویی کاهش یافته است.

وی افزود: ازدواج قدیمی ترین و مهمترین سنت در بین همه جوامع است که مهمترین قسمت زندگی همه است ، اما ازدواج زمانی به نفع افراد خواهد بود که کیفیت زندگی زناشویی آنها به درستی شکل بگیرد ، بسیاری از مطالعات این ویژگی را به سن افراد در هنگام ازدواج نسبت می دهند و به عنوان مثال می گویند ازدواج نوجوانان به دلیل ضعف فرد احتمال طلاق را افزایش می دهد. برای قبول برنامه ها ای

این روانشناس ادامه داد: ازدواج در اولین دوره جوانی که به دلیل پایداری روحی و روانی افراد همزمان با پایان تحصیلات و بلوغ شرایط بهتری دارد اما ازدواج در دوره جوانی دوم که منطق افراد افزایش می یابد و احساسات عاطفی کاهش می یابد ، فاکتور اضطراب برای ازدواج در نظر گرفته می شود که با افزایش سن انعطاف پذیر نمی شود.

وی معتقد است که ازدواج یکی از مراحل رشد انسانی است که باید به موقع انجام شود تا در زندگی زناشویی خدشه ای وارد نشود ، زیرا با افزایش کیفیت زندگی زناشویی ، درجه افسردگی ، آشفتگی عاطفی ، اعتیاد و ناهنجاری کاهش می یابد. . اعتماد به نفس دیگر ، سلامت جسمی و روانی نیز افزایش می یابد.

انزنی ادامه داد: در گذشته به طور سنتی انتخاب همسر از طریق معرفی خانواده انجام می شد ، اما امروز با پیشرفت جوامع و رشد فردگرایی و رشد فزاینده افراد معلول و کاهش توانایی پرداخت هزینه های زندگی مشترک توسط جوانان ، اجتناب از مسئولیت ، ترس از تولد ، فرم روابط رایگان بین دختران و پسران و غیره وجود دارد. و در نتیجه ، ازدواج نیز کاهش یافته است.

وی معتقد است: “امروزه دختران مجرد برای ازدواج اهمیت کمتری دارند زیرا آنها با افزایش تحصیلات بیشتر متمرکز شده اند و انتظار دارند همسران آینده آنها از تحصیلات و موقعیت بهتری نسبت به آنها برخوردار باشند ، بنابراین بسیاری از اوقات دختران دارای تحصیلات عالی و موقعیت کاری خوب ” آنها ترجیح می دهند تنها زندگی کنند.

وی با بیان اینکه عوامل فرهنگی و مذهبی در تداوم رفتار سنتی خانواده تأثیر بسزایی دارد ، ادامه داد: از طرف دیگر ، در شهرهای کوچک و روستاها شاهد پایبندی بیشتر به ازدواج به موقع هستیم زیرا ارزش ازدواج بیشتر است.

این روانشناس همچنین درباره تأثیر ازدواج دیرهنگام تصریح کرد: اگر ازدواج دیرهنگام روی دهد ، بر جنبه های روانی افراد تأثیر می گذارد و اضطراب ، استرس ، استرس ، افسردگی ، پرخاشگری ، انزوا ، شیدایی و بدبینی را افزایش می دهد.
هم از نظر جسمی و هم از نظر جنسی م effectiveثر است و گاهی افراد را مجبور به انجام رفتارهای غیراخلاقی می کند زیرا ازدواج نیازهای روحی ، جسمی و از همه مهمتر احساسی هر شخص را برآورده می کند.

انزانی افزود: شرط پایداری خانواده ها در جوامع افزایش آمادگی روحی ، جسمی و روحی فرزندان آنها برای ازدواج است. همچنین لازم است فرهنگ ازدواج ایمن پرورش یابد تا چنین افرادی بتوانند در رسیدن به اهداف فردی و اجتماعی خود موفق شوند.

به گفته وی ، والدین ابتدا باید فرزندان خود را بشناسند و به آنها کمک کنند مهارت های اساسی مانند مهارت های زندگی ، مهارت های اساسی اجتماعی مانند مذاکره ، کنترل خشم و برنامه ریزی و تمرکز را بیاموزند و بر یک ازدواج امن تمرکز کنند.

انزنی تأکید کرد: والدین همچنین باید به فرزندان خود کمک کنند تا ازدواج و روابط والدین و فرزندان را با خیال راحت ببینند ، متأسفانه تهمت والدین علیه یکدیگر ، دعوا ، اعتیاد ، طلاق عاطفی و … از جمله دلایل کاهش اعتماد است. کودکان در ازدواج زیرا ترس افراد از ازدواج با نگاه کردن به زندگی آسیب دیده افزایش می یابد.

وی معتقد است خانواده هایی که دارای فرزند مجرد یا دختر و پسر مجرد نیستند نگران حرف و قضاوت افراد نباشند ، زیرا بلوغ در هر زمانی در هر فردی اتفاق می افتد ، برخی از تیپ های شخصیتی تمرکز بیشتری دارند ، بنابراین آنها می خواهند ابتدا اهداف دست دراز کنید و سپس به فکر ازدواج باشید.

وی همچنین توصیه کرد: “والدین باید با کودکان خود صحبت کنند ، به آنها اجازه دهند تا به ایجاد پایدار دست یابند و در اولین مرحله نوجوانی ، که پس از پایان تحصیلات و بلوغ آغاز می شود ، مهارتهایی را یاد بگیرند تا به آنها در گروه بودن کمک کند ، برای ملاقات با مردم. ” با تکنیک های امروز ناشی از ازدواج آشنا شوید (برنده شوید ، دریافت کنید).

این روانشناس همچنین به دختران و پسران در سن ازدواج توصیه کرد و گفت: از شیدایی و کمال گرایی بپرهیزید ، در دوره های خودشناسی شرکت کنید تا خود و اهداف خود را بهتر بشناسید ، خواسته ها و انتظارات خود را به واقعیت نزدیک کنید ، زیرا هرچه و وقتی از نظر اجتماعی ، فرهنگی ، خانوادگی و فردی به واقعیت های زندگی نزدیک می شویم ، معمولاً انتخابی متناسب با احساسات و منطق خواهیم داشت. از طرف دیگر ، اگر به کمال گرایی نگاه کنیم و همه ابعاد را در بالاترین سطح بخواهیم ، این پیامدهای منفی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: “ازدواج مانند بذری است که دو نفر تصمیم به کاشت آن می گیرند و خاک ، نور ، هوا و آب باید به آن برسند تا در مسیر رشد قرار بگیرند.” آنها همچنین باید مهارت دفاع از این دانه را بیاموزند تا شاهد جوانه زنی آن باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا