اقتصادی

اعزام هیات تجاری و هدایای دیپلماسی دانش‌بنیان ایرانی به کنیا

هیأتی با حضور دکتر سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، به همراه 31 شرکت دانش بنیان و 4 صندوق تحقیق و فناوری از 28 شرکت تجاری دانش بنیان برای بازاریابی محصولات خود در بازارهای صادراتی و ایجاد فرصت های جدید تجاری. تا 29 فوریه آنها به کنیا فرستاده می شوند.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر سیاوش ملکی فر ، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ، به این هیئت تجاری توضیح داد: این برنامه برای دیدار با شرکتهای میزبان در زمینه نیازها و ایجاد همکاری در نظر گرفته شده است. تاکنون 70 شرکت کنیایی در پرتال مربوطه B2B ثبت نام کرده و آمادگی خود را برای گفتگوهای تجاری با هیئت ایرانی اعلام کرده اند.

وی گفت: شرکت های موجود در این کمیته در زمینه تجهیزات و ماشین آلات ، خدمات بهداشتی و غذایی ، الکترونیکی ، IT و ICT ، محصولات پیشرفته و کارگزاران بازار فعالیت دارند. علاوه بر شرکت های دانش بنیان ، 4 صندوق تحقیق و فناوری ایرانی نیز وجود دارد. فناوری ، تجهیزات پزشکی ، صندوق یزد و صندوق توسعه انتقال و انتقال فناوری در هیئت تجاری برای دیدار با صندوق های مربوطه در کنیا حضور دارند.

ملکی فر گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان نه تنها با حمایت مالی مستقیم امکان پذیر است بلکه بهبود فضای کسب و کار و توسعه بازار شرکت های دانش بنیان یکی از الزامات این امر است ، بنابراین نوآوری رونق صندوق ، همراه با تلاش برای تأمین مالی مستقیم شرکتهای دانش بنیان با درک صحیح. “این نهاد برای حمایت از توسعه بازار و ایجاد فرصتهای جدید تجاری برای این شرکتها برنامه ریزی دقیق انجام داده است. یکی از فعالیتهای اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی در این زمینه فراهم آوردن بستری برای حضور شرکتهای دانش بنیان در محلی و محلی است. نمایشگاه های خارجی ، هیئت های تجاری دائمی و اعزامی یا پذیرنده.

طبق صندوق نوآوری و شکوفایی ، هیئت تجاری محموله ای یک تنی را به عنوان هدیه به وزارت بهداشت کنیا از جمله کمک های توسعه ای متشکل از تجهیزات پزشکی و محصولات ضد ویروس کرونا تحویل می گیرد. این محموله شامل کالاهای فن آوری و محصولات شرکت های ایرانی مبتنی بر دانش در زمینه تجهیزات پزشکی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا