اجتماعی

چگونه طلاق والدین به کودک آسیب می زند؟

در یک مطالعه جدید ، محققان هشدار دادند که کودکانی که در هنگام جدایی یا طلاق شاهد درگیری و مشاجره با والدین خود هستند ، به احتمال زیاد از کنار آمدن می ترسند.

به گزارش مجله زنده خبری ، محققان همچنین تأكید می كنند حتی اگر كودك احساس نزدیكی با یكی از والدین یا هر دو والدین كند ، این احساس ترس ممكن است در آینده سلامت روانی وی را تضعیف كند.

در این تحقیق ، محققان با 560 کودک 9 تا 18 ساله مصاحبه کردند. از والدین و معلمان آنها نیز سال شد. ابتدا از کودکان پرسیده شد که درگیری والدین چقدر مکرر و شدید است. سپس از کودکان س askedال شد که چگونه بین والدین خود گرفتار شده اند – به عنوان مثال ، یکی از والدین از آنها خواسته است که پیامی را به دیگری ارسال کنند. سرانجام این س arال مطرح شد که آیا والدین در مقابل کودک به یکدیگر تجاوز می کنند؟

محققان آمریکایی می گویند قرار گرفتن در معرض تعارض می تواند ترس کودک از طرد شدن توسط یکی یا هر دو والدین را پیش بینی کند. همچنین ، بر اساس مصاحبه با کودکان و معلمان ، مشخص شد کودکانی که ترس بیشتری از رها شدن دارند در 11 ماه آینده بیشتر دچار مشکلات روانی می شوند. این مشکلات ممکن است شامل احساس غم یا ترس و اضطراب باشد.

محققان افزودند: روابط خوب با والدین نمی تواند کودکان را از ترس ترک در هنگام درگیری های شدید محافظت کند.

تیم تحقیقاتی دریافتند که ارتباط بین درگیری والدین و ترس از ترک در کودکان ، بدون توجه به سن آنها ، واضح است ، اگرچه این احساس در کودکان خردسال بیشتر است.

به گفته محققان ، به نظر نمی رسد فقط پدر یا مادر خوب بودن فرزندان را از اثر درگیری والدین محافظت می کند. پدر و مادر خوب بودن یک عامل محافظتی بسیار قوی و قدرتمند برای همه کودکان است ، خصوصاً بعد از جدایی یا طلاق. اما براساس تحقیقات قبلی ، ما می دانیم که تأثیر خوب فرزندپروری و خوب بودن در خانواده های مطلقه بسیار پیچیده است.

محققان گفتند: “والدین خوب بودن یک اثر محافظتی دارد ، اما تأثیرات منفی درگیری والدین را خنثی نمی کند.” والدین نباید در حضور فرزندان خود دعوا کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا