اقتصادی

اتصال ۱۰ درصد ارتباطات ایران به 5G تا سال ۱۴۰۳

به گفته مدیر گروه تحلیلی طیف و مدیر مجمع اینترنت اشیا ایران ، 200 میلیون دستگاه تا سال 2025 به اینترنت اشیا در ایران متصل می شوند و تا سال 1403 حداقل 10٪ از ارتباطات ایران باید بر روی فناوری های ارتباطی جدید مانند به عنوان 5G

به گزارش مجله زنده خبری ، مهدی روحانی نژاد در نشست خبری آنلاین سومین رویداد “هفته ایران دیجیتال” و ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا که 17 و 18 فوریه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود ، 200 میلیون اینترنت اشیا پیش بینی کرده است. پدر وی گفت: به نظر می رسد كه بیشتر دستگاه های متصل به اینترنت در كشور می توانند برق ، آب و گاز باشند تا مصرف انرژی را كنترل كنند.

وی با اشاره به حجم بازار اینترنت اشیا 418 میلیارد دلار در سال 2021 افزود: تخمین زده می شود از 21 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت اشیا در جهان ، حدود نیم میلیارد دستگاه از طریق شبکه 5G ، یک میلیارد دستگاه از طریق تلفن همراه اپراتورها و بقیه از طریق شبکه های کم مصرف شبکه های برد بلند مانند LoRa و شبکه های کوتاه برد را به اینترنت متصل کنید.

به گفته روحانی نژاد ، در ایران ، طبق تصمیم شورای عالی فضای مجازی ، تا سال 1403 حداقل 10٪ از ارتباطات ایران باید روی فناوری های ارتباطی جدید مانند 5G باشد.

“بین استانداردهای اینترنت اشیا cell سلولی و غیر سلولی رقابت وجود دارد. خوشبختانه ، با توجه به اینکه بار اصلی توسعه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا بر دوش فناوری های بومی است ، نگرانی های مدیریت کمتر خواهد بود.”

مدیر تالار گفتگوی اینترنت اشیا: ایران افزود: در ایران فناوری NB-IoT توسط اپراتورهای تلفن همراه پشتیبانی می شود اما با فناوری LoRa این امکان وجود دارد که شرکت های نوپا در خارج از شبکه اپراتورها از فناوری های دیگر استفاده کنند.

وی همچنین درباره هفته دیجیتال ایران توضیح داد: “با توجه به اهمیت موضوع برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور ، ما این موضوع را از سال 1997 در دستور کار قرار داده ایم و بنابراین امسال سومین رویداد ایرانی دیجیتال خواهد بود. هفته “چهار وبینار در این رویداد از شنبه تا چهارشنبه این هفته برگزار می شود و دوشنبه و سه شنبه ، 17 و 18 فوریه ، در سالن 27 نمایشگاه بین المللی در تهران ، ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا and و خدمات مربوطه برگزار می شود. معرفی و افشا شد.

در این جلسه آخرین وضعیت باند فرکانس 5G ، کشف یک اپراتور اینترنت اشیا ، یک سیستم هوشمند کشاورزی ، دستگاه های بهداشتی هوشمند ، معرفی یک دروازه برای نظارت بر خطوط تولید صنعتی ، کشف برنامه های 5G اپراتورهای تلفن همراه و معرفی سیستم برای اتصال ساختمانها به آتش نشانی بود.

سومین رویداد “هفته ایران دیجیتال” امروز شنبه 25 بهمن ماه آغاز شده و تا 17 فوریه ادامه دارد. همچنین ، ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا in در ایران در روزهای دوشنبه و سه شنبه ؛ 17 و 18 فوریه در سالن 27 نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا