اقتصادی

نرخ مصوب موز اعلام شد

رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که در ازای صادرات سیب ، نامزدهای واردکننده باید موزه های وارداتی را با رعایت قیمت مصوب 25000 تن در هر کیلوگرم در شبکه های توزیع رسمی صنف در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

سعید ممبینی در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با اشاره به افزایش بی رویه قیمت موز در بازار و تأثیر قیمت این محصول بر قیمت و وضعیت سایر میوه ها ، اظهار داشت: دلیل افزایش قیمت موز موانع بود برای واردات موز ، اما با پیگیری ، سیستم ثبت سفارشات آزاد و واردات موز در ازای صادرات سیب امکان پذیر شد.

به گفته وی ، تصمیم بر این شد که متقاضیان وارد کننده ، در ازای صادرات سیب ، با مدیریت و استراتژی اتحادیه ها ، موزه های وارداتی را در شبکه های رسمی توزیع تجارت و مطابق با قیمت مصوب 25000 به مصرف کننده ارائه دهند. تن در هر کیلوگرم. به عبارت دیگر ، واردکنندگان و سایر بخشهای زنجیره ای باید سود مناسبی کسب کنند تا محصول با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین تأکید کرد: اگر فعالان اقتصادی این محصول را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به مصرف کننده ارائه دهند ، بازرسان باید شکایت کنند و پرونده را به سازمان کیفری ارسال کنند. از طرف دیگر ، سازمان تعزیرات حکومتی طی هماهنگی ، تسریع در رسیدگی به پرونده های این چنینی را در دستور کار قرار داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، در اواسط ماه فوریه قیمت هر کیلوگرم موز وارداتی در فروشگاه های خرده فروشی در تهران به 50 تا 60 هزار تن رسید. براساس گزارش مرکز آمار از تغییرات قیمت مواد غذایی ، در ژانویه امسال قیمت هر کیلوگرم موز در ژانویه سال گذشته به طور متوسط ​​13 هزار و 900 تن بود که در همین ماه امسال به یک قیمت متوسط ​​رسید از 33 هزار و 400 تن و 140.3 درصد افزایش داشته است.

از ماه مه سال جاری ، واردات موز به دلیل محدودیت های ارزی ممنوع است و واردات آن به صادرات سیب بستگی دارد. با این حال ، اخیراً ، سازمان تنظیم بازار با واردات موز در ازای صادرات محصولات کشاورزی ، اعلام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی موافقت کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا