اقتصادی

قیمت کالاها در ماه رمضان اعلام شد

قیمت کالاها در ماه رمضان اعلام شد

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده با ارائه جزئیات برنامه کنترل ویژه ماه رمضان ، قیمت غذاهای اصلی را که برای تنظیم بازار رمضان ارائه شده است ، اعلام کرد.

به گزارش مجله زنده خبری ، عباس تابش در مصاحبه ای اظهار داشت: برنامه ویژه مشاهده ماه مبارک رمضان از 20 آوریل تا 3 ژوئن شامل کنترل و نظارت بر همه مناطق مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی ، صنعت استان ، صنعت معدن و تجارت و اصناف خواهد بود. نظارت بر بازار هماهنگ است.
وی گفت: این طرح در واقع پیگیری برنامه نظارت بر نوروز برای تولید و عرضه اندامهای اساسی است. وی اظهار داشت: در این طرح کلیه کالاهای اساسی نیاز روزانه شهروندان از جمله گوشت ، تخم مرغ ، برنج ، روغن ، قند و غیره را تأمین می کند. در انبارهای استانها و سردخانه ها تولید و ذخیره می شود.
به گفته رئیس سازمان امداد ، 50 هزار تن برنج هندی ، با حداکثر قیمت 8000 گوجه فرنگی در هر کیلوگرم ، همان مقدار شکر ، حداکثر قیمت 5 900 گوجه فرنگی ، 25 000 تن مرغ منجمد ، حداکثر قیمت 12000 گوجه فرنگی ، بیش از 15 000 تن گوشت قرمز منجمد. قیمت مصوب حداکثر 42000 تومانی به ازای هر کیلوگرم ، 50،000 تن روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و 100000 تن انواع مختلف خرما مازافاتی و کبکاب است که توسط کارگروه با توجه به نوع ، کیفیت ، وزن بسته بندی و سایر مشخصات تنظیم می شود. بازار استان برای ماه رمضان دارای قیمت و در دسترس است.
اعلام قیمت حلیم ، آش ، ذوالبیان و بامیه در هر استان طی چند روز

این مقام مسئول همچنین درباره تحویل برخی کالاهای غذایی و مصرفی مانند حلیم ، آش ذولبیا و بامیه در ماه رمضان گفت: “در شرایط فعلی کشور و درگیری بین جامعه و ویروس کرونا محدودیت هایی در فعالیت برخی اتحادیه ها وجود دارد که طبیعتاً از گسترش آن جلوگیری می کند.” پیش بینی این بیماری است. تهیه انواع مختلف غذا نیز با این محدودیت ها و در چهارچوبی که در پروتکل های ارتباطی ستاد تاج تعریف شده است مطابقت دارد.
وی افزود: حداکثر قیمت این محصولات توسط هیئت نظارت استان تعیین می شود و طی روزهای آینده در سیستم قیمت بارگذاری می شود.
تابش همچنین به وضعیت فعلی جامعه که ناشی از شیوع تاج ویروس است اشاره کرد و تأکید کرد: کنترل جدی و نظارت بر قیمت های عرضه شبکه توزیع و محصولات بهداشتی از جمله ژل ها و محلول های ضد عفونی ، ماسک ها اعمال می شود و تخلفات را در دستور کار قرار می دهد. به همین ترتیب ، فعالیت های فعلی بنگاه های اقتصادی در زمینه کالاها و خدمات دیگر و سایر محصولات مورد نیاز افراد جامعه ، مانند سایر روزهای سال ، مورد نظارت قرار می گیرد.
ثبت روزانه آمار تولید محصولات بهداشتی

رئیس سازمان حفاظت با اشاره به اعزام بازرسان به بیش از 100 واحد برای تولید کالاهای بهداشتی و مصرفی ، گفت: آمار روزانه بازرسان درباره تولید واحدها به سازمان کمک می کند تا توزیع و توزیع این کالاها و هرگونه نقص را کنترل کند. دفتر مرکزی مربوطه را بازتاب دهید.
وی لوازم بهداشتی مورد نیاز برای درمان تاج از جمله ژل های ضد عفونی کننده ، الکل ، ماسک ، دستکش و غیره را تشریح کرد و گفت: 124 دستگاه تلفن ، 124 سیستم اینترنتی در حال استفاده و واحدهای نظارت و بازرسی اصناف. این روشهایی است که شهروندان می توانند شکایتی را گزارش کرده و یا از قیمت یا وضعیت کالاها مشکلات خود را گزارش دهند.
کدام انبار باید در سیستم انبار ثبت شود؟

به گفته مدیرعامل سازمان حمایت از محصول ، سهام حاوی مواد غذایی ، یعنی روغن گیاهی جامد ، روغن نباتی خام ، روغن نباتی مایع ، شکر خام ، شکر سفید ، کره پاستوریزه و کالاهای فله ، محصولات کشاورزی شامل برنج ، جو ، چای ، ذرت ، کنجاله سویا ، لوبیا ، کنجاله سویا ، لوبیا ، خرما ، مواد پروتئینی مانند تخم مرغ ، گوشت قرمز منجمد ، مرغ منجمد ، مواد شوینده و مواد بهداشتی از جمله پودر شستشوی دست ، پودر ماشین شویی ، محصولات غیر فلزی مانند لاستیک اتوبوس ، لاستیک باری ، دوچرخه لاستیک ، چاپ و نوشتن مقاله ، چاپ روزنامه و روزنامه حاوی پرتوهای سبک ، پرتوهای سنگین ، پر از میلگرد خام ، شیار ، میلگرد و صفحه فولادی ساده است.
تابش خاطرنشان کرد: نظارت بر بازگشایی واحدهای صنفی با همکاری اتاق اتحادیه صنفی و وزارت بهداشت در پروتکل های قابل توجهی انجام می شود ، اما بازرسان ما باید موظف باشند QR یا شناسه صادر شده توسط وزارت بهداشت را در نظر بگیرند. اگر این واحد ملاحظات بهداشتی را در نظر نگرفته است ، اقدامات لازم را انجام دهید.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا