اجتماعی

واریز دو ماه مستمری برای زلزله‌زدگان تحت پوشش بهزیستی سی‌سخت؛ به زودی

رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان مددکاری اجتماعی گفت: حدود 300 خانوار در شهر سی سخت تحت پوشش سازمان رفاه اجتماعی هستند.

محمدرضا کاظم زاده در مصاحبه با مجله زنده خبری وی با ارائه گزارشی از اقدامات ستاد مدیریت بحران رفاه برای منطقه زلزله سی سخت گفت: ساعت 10:05 بعد از ظهر ، شب 29 بهمن ماه ، زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر استان های کهگیلویه و بویراحمد ، دنا را لرزاند. شهر سی سخت.

وی افزود: البته این زمین لرزه خسارت جانی نداشته و بسیاری از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند و 2 نفر از آنها وخیم هستند و هم اکنون تحت مداوا هستند.

کاظم زاده با بیان اینکه بازدید از شهر زلزله زده سی سخت ادامه دارد ، افزود: آسیب دیدگان زلزله به عناصر اساسی مانند تجهیزات گرمایش ، پتو ، قوطی و غیره احتیاج دارند. در این راستا ، ما باید با استانهای همجوار و استان های خاص ارتباط برقرار کنیم تا این عناصر در اسرع وقت با کمک خیرین آماده شده و به نیازمندان و جامعه هدف برسند.

رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان مددکاری اجتماعی با اشاره به وضعیت خانه های منطقه زلزله زده سی سخت گفت: طی ارزیابی بنیاد مسکن ، بیشتر خانه ها 100٪ اعلام شد تخریب شد و این توسط بنیاد تصویب شد.

به گفته وی ، با دستور رئیس سازمان رفاه اجتماعی در نظر داریم طی چند روز آینده مبلغی معادل دو ماه مستمری آنها را به حساب قربانیان سازمان در منطقه زلزله زده واریز کنیم. . به عنوان مثال ، اگر مشتری ماهانه 600000 تن حقوق بازنشستگی دریافت کند ، سازمان 1.2 میلیون تن به حساب خود واریز می کند.

در پاسخ به این س howال که چه تعداد از افراد حق بازنشستگی (دو ماه مستمری آنها) را دارند؟ وی گفت: به مشتریان آسیب دیده دو ماه مستمری پرداخت می شود و براساس گزارش مدیرکل تأمین اجتماعی استان بیش از 97 درصد این خانواده ها تحت پوشش مستمری قرار دارند.

به گفته کاظم زاده ، حدود 300 خانواده در شهر سی سخت تحت پوشش سازمان رفاه اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: همچنین با دستور رئیس سازمان قصد داریم در صورت لزوم برای کمک به سایر مددجویان استان مبلغی را برای بهزیستی استان پرداخت کنیم.

رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه خانه یک خانواده با 2 عضو معلول تخریب شده است ، گفت: اقدامات لازم برای اسکان فوری و سوله مناسب آنها انجام شده و آنها در حیاط آنها واقع شده بودند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا