اجتماعی

مراقب حراج‌های قلابی آخر سالی باشید

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرایم اینترنتی ناجا فتاوا درباره احتمال کلاهبرداری علیه شهروندان به ویژه کاربران فضای مجازی هنگام پوشش حراج های پایان سال ، کالاهای دست دوم ، نوروز و … هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی با اشاره به پایان سال و افزایش خریدها در ایام نوروز گفت: همیشه تحت عنوان حراج نوروز یا حراج زمستانی و … شاهد حراج ها و تخفیف های ویژه در روزهای آخر سال هستیم. در همین حال ، افراد سودجو نیز در تلاشند تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه با آگاهی و هوشیاری شهروندان می توان برندگان را خنثی کرد ، گفت: کلاهبرداران فضای مجازی این روزها با ترفندهایی مانند حراج ویژه و اعلام قیمت بسیار پایین تر در بازار برای برخی کالاها ، توجهات را به خود جلب می کنند. تبلیغاتی که بیشتر در فضای مجازی ساخته می شود و حتی می تواند تصاویری از این عناصر را در شبکه های اجتماعی بارگذاری کند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: این افراد پس از جلب توجه کاربران را به سفارش دعوت می کنند و هنگام سفارش ممکن است برخی از این افراد به دروازه های پرداخت آنلاین یا فیشینگ هدایت شوند که اطلاعات حساب آنها به سرقت رفته یا بالاتر از اطلاعات تبلیغ شده در آگهی از حساب آنها کسر شود.

به گفته وی ، مورد دیگر کلاهبرداری این است که مشتریان همان مبلغ را پرداخت می کنند ، اما یا جنسیت دریافت نمی کنند ، یا کالاهای تقلبی و بی کیفیت برای مشتری ارسال می شود.

در خاتمه ، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری در پلیس ناجا فتوا از شهروندان به ویژه کاربران فضای مجازی خواست با پیام ها و تبلیغات منتشر شده در کانال ها و صفحات فضای مجازی در روزهای آخر سال ، مانند ویژه نوروز ، گمراه نشوند. فروش و حراج آنلاین. با استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی (نماد الکترونیکی) اینترنت خود را از سایت های معتبر بسازید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا