اجتماعی

اسحاقی: استانداران مکلف به پاسخگویی درباره تصمیماتشان در مقابله با کرونا باشند

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به جای اینکه دائماً از مردم بخواهد خانه خود را ترک نکنند و آنها را سرزنش کند ، برای اطمینان خاطر مردم گام هایی را بردارد تا آنها آماده عضویت در دولت شوند. تاج را برای اجرای تصمیمات ستاد پیدا کنید.

سلمان ایشاکی در مصاحبه با مجله زنده خبری اظهار داشت: دولت هیچ اقدامی برای مقابله با بحران کرونا انجام نداده است و اگر این اتفاق می افتاد ، اکنون با وضعیت فعلی روبرو نخواهیم شد. متأسفانه ، دولت تدابیر لازم را برای مبارزه با ولیعهد به ویژه در سال 1400 اتخاذ نکرد.

وی توضیح داد: وقتی بالاترین مقام در حوزه بهداشت ، وزیر بهداشت نظرات تخصصی می دهد و هیچ کس به او توجه نمی کند ، چه انتظاری می رود؟ به گفته آقای واعظی ، ادارات مختلفی از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و مجلس شورای اسلامی نمایندگانی در مقر آنتی کرونا دارند ، اما در نهایت ستاد تاج نمونه هایی از بهداشت را ارائه می دهد و وزارت بهداشت بر این اعلان ها در همین حال ، وزیر بهداشت اصرار داشت که ما نباید در تعطیلات نوروز سفر کنیم ، اما مقر فرماندهی کرونا شرایط را به گونه ای فراهم کرد که با حجم زیادی از سفر روبرو شویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید بدانند که اوج فوران تاج فعلی به دلیل ازدحام جمعیت در نیمه دوم ماه مارس است و هنوز اثرات بازدیدها و سفرها به نوروز آغاز نشده است. “متأسفانه ، در این وضعیت ما شاهد تصمیمات غیرکارشناسی در مقر کرونا هستیم. تصمیمات باید براساس وزارت بهداشت و مواردی باشد که توسط وزارت بهداشت تعیین می شود ، اما وزیر می گوید فقط یک رای وجود دارد. ممکن است فقط بگوییم که مردم مقصر هستند و ترافیک آنها توسط پیک چهارم ایجاد شده است و سپس تصمیم متفاوت گرفته می شود.

ایشاکی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر دولت در حال بستن اصناف است اما از طرف دیگر نمی گوید چه امکاناتی را می خواهد فراهم کند. آیا دولت مالیات بازرگانان یا اصناف را می بخشد یا آنها را از آب ، برق و گاز معاف می کند؟ آنها به دلیل تاج بسته شده اند ، اما هنوز باید مالیات و عوارض را بپردازند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عواملی که باعث رنج روحی مردم می شود این است که ما دائماً به آنها می گوییم از خانه بیرون نروند و همه چیز را تماشا کنند اما نمی پرسیم وظیفه دولت چیست؟ منافع مردم باید در نظر گرفته شود. وقتی همه جا را می بندید ، دولت مجبور است هزینه سایت های کم بهره و کم را پرداخت کند و آنها را از پرداخت مالیات و صورت حساب معاف کند. این اتفاق نمی افتد و ما فقط به مردم می گوییم که خانه خود را ترک نکنند. دولت باید تدابیری اتخاذ کند تا مردم خیالشان راحت باشد ، در این صورت آنها آماده همکاری با دولت برای اجرای تصمیمات ستاد تاج هستند.

وی با تمجید از اقدامات وزارت بهداشت اظهار داشت: در این شرایط علیرغم کمبود تخت ، تدابیری اتخاذ شده که بیماری بدون بیمارستان نباشد و ما شرایط برخی کشورها را نداریم بیماران را بپذیرید. “وزارت بهداشت همچنین تلاش کرده است تا در این بحران از مشکل دارو و کمبود تخت جلوگیری کند.

با این حال ، ایشاکی مشکل اصلی را از ستاد کرونا خواند و تصمیمات خود را خودسرانه و غیرکارشناسی خواند و گفت: “انتظار می رود دولت تدابیری اتخاذ کرده و تصمیمات تخصصی اتخاذ کند. نمونه ها را باید وزارت بهداشت گرفته باشد ، نه اینکه وزارت بهداشت را مطلع کند. درباره اینکه چه کاری باید انجام شود. “این کار باید انجام شود.

سرانجام ، یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: “از طرف دیگر ، استانداران هر استان باید در برابر تصمیمات خود برای مخالفت با تاج پاسخگو باشند و پلیس ، سپاه و بسیج برای مقابله با تاج. ”
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا