اقتصادی

تعرفه ثبت IMEI گوشی هنگام رجیستری لغو شد

سیستم اطلاعاتی طرح ثبت تلفن همراه اعلام کرد که از این پس تلفن هایی که از نظر مسافری و تجاری به طور قانونی وارد کشور می شوند هیچ هزینه ای برای ثبت IMEI در رجیستر پرداخت نمی کنند.

به گزارش مجله زنده خبری ، سامانه اطلاعاتی طرح ثبت تلفن همراه با اعلام انقضا دوره تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از لغو پرداخت تعرفه ردیابی شناسه ثبت تلفن (IMEI) برای واردات قانونی این محصول خبر داد.

طراحی سیستم تلفن های همراه و تجهیزات سیم کارت را شناسایی کنید این به عنوان طراحی رجیستری شناخته می شود. این طرح به منظور حمایت از حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش تلفن های قاچاق اجرا شد. این طرح کلیه مارک های تلفن همراه در بازار ایران را تحت پوشش قرار داده و واردات تلفن های قاچاق را از بین می برد و واردات قانونی تلفن ها و تجهیزات سیم کارت را افزایش می دهد.

از طرف دیگر ، کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی در جلسه 296 پوندی خود در نوامبر 2009 ، مطابق تبصره ماده واحده قانون تعرفه های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ، مصوب 10 ژوئن 1993 مجلس شورای اسلامی ، نوع و تعرفه ثبت شناسه برای ردیابی کالاها تأیید شده برای تجهیزات با قابلیت نصب سیم کارت.

در این مصوبه در مورد نوع و تعرفه سرویس ثبت شناسنامه تجهیزات با امکان نصب سیم کارت آمده است: ، پس از بررسی منحصر به فرد این شناسه ها در سراسر کشور و اعتبار سنجی آنها ، در زیر سیستم ثبت می شود از شرکا و در متن سیستم تجارت کلی.

همچنین سقف هزینه ثبت نام شماره شناسایی تجهیزات ردیابی با امکان نصب سیم کارت به صورت همزمان و در هنگام ثبت نام 30740 ریال (3074 تومان) تعیین شد. این تعرفه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی که در هنگام ثبت نام در سیستم شریک مجاز به وارد کردن یا ثبت شماره شناسایی این تجهیزات هستند ، جمع آوری می شود.

اگر محصولی بیش از یک شناسه ردیابی داشته باشد ، ثبت تمام شناسه های آن برابر با ثبت یک شناسه است. همچنین ، به منظور تحریک تولید و حمایت از تولید کننده داخلی ، این تعرفه شامل تجهیزات تولید داخل نیست که می توانند سیم کارت را نصب کنند.

در حالی که این تعرفه تا پایان آوریل 1999 اعمال می شد ، سیستم اطلاعاتی طرح ثبت تلفن همراه (ثبت) اعلام کرد که به دلیل انقضا مدت تصویب 296 کمیسیون تنظیم مقررات ، 30740 ریال برای تعرفه “سرویس ثبت نام برای سرویس ردیابی سیم کارت” از اوایل ماه مه ، همه دستگاه هایی که از نظر مسافرتی و تجاری به طور قانونی وارد کشور می شوند مشمول تعرفه فوق نیستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا