اقتصادی

کوله‌بار دغدغه‌های سال گذشته همچنان بر دوش صنعت قطعه‌سازی

اعضای هیئت مدیره هر یک از دو انجمن مهم صنعت قطعه در کشور (قطعه سازان و قطعه سازان و انجمن همگن نیروی محرکه تولید قطعات) هفته گذشته و این هفته اولین جلسات خود را جهت بررسی آخرین وضعیت تولید خودرو ، قطعات و موانع پیشرو. در نتیجه ، واضح است که نگرانی های اصلی سال گذشته همچنان به سال جاری منتقل شده و تولیدکنندگان قطعات در کشور همچنان با دو مشکل کمبود نقدینگی و قیمت گذاری ، سفارشات خود را انجام می دهند.

در همین رابطه ، مازیار بیگلو – دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات و مجموعه های خودروی کشور – در مصاحبه با مجله زنده خبری ، با بیان اینکه در جلسات با مدیران دو خودروساز در پایان سال گذشته و اوایل سال جاری ، ما با اعلام اینکه عمده نگرانی هایی که در سال 1399 در مورد تولید قطعات در کشور وجود داشت و به سال 1400 منتقل شد ، اظهار داشت: در عمل هنوز مشکلات حل نشده باقی مانده است.

وی افزود: در جلسه ای که با مدیران دو خودروساز برگزار کردیم بحث گمرک و اینکه مبنای محاسبه نرخ ارز در گمرک تغییر کرده است که خوشبختانه در روزهای اخیر تصمیم گیری شد و به همان حالت بازگشت طبق سالهای گذشته 4200 تن. “اما مشکل اصلی کمبود نقدینگی و قیمت خودرو است که باید رفع شود. بحث نقدینگی هنوز ادامه دارد و ریشه کمبود نقدینگی قیمت گذاری نظارتی است که گریبان خودروسازان را گرفته است و ما همچنان این مشکلات را تحمل می کنیم. سال .

وی گفت: “با توجه به اینکه این سال تحریم است ، امیدواریم امسال همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ، درصد قابل توجهی از موانع ، به ویژه موانعی که داخلی هستند و هیچ ارتباطی با تحریم ها و شرایط سیاست خارجی ما ندارند.” حذف شود. دستیابی به تیراژ هدف برای سال 1400 در گرو از بین بردن چالش ها و موانع پیشرفت صنعت خودرو و قطعه سازی و مهمتر از همه کمبود نقدینگی است.

بیگلو افزود: علاوه بر این ، چالش دیگری نیز در چند ماه اخیر برای صنعت قطعه سازی کشور ایجاد شده است. با توجه به مشکل توزیع فولاد به تولیدکنندگان قطعه در بورس کالا ، سیاستهای اتخاذ شده توسط وزارت صمت در زمینه قیمت گذاری ورقهای فولادی مورد نیاز سازندگان قطعه و روشهای پیاده سازی در سیستم بهینه سازندگان قطعه در تولید فولاد را به چالش کشید و خرید آنها از بازار. مشتریان رایگان به دلیل مشکلات نقدینگی مشابه ، تأمین کنندگان بازار آزاد برای تولیدکنندگان قطعه امکان پذیر نیست.

مجله زنده خبری در حال بررسی توزیع فولاد به تولیدکنندگان قطعات در بورس کالا است و به زودی به آن رسیدگی می کند.

ایجاد کمیسیون “تولید ، پشتیبانی و موانع” در انجمن تولید مناطق همگن کشور

طبق اعلام اتحادیه واحدهای برق و قطعه سازان همگن ، در جلسه هیئت مدیره با گروه صنعتی ایران خودرو مدیرعامل ایران ، نظرات اعضای هیئت مدیره در مورد نتایج سال گذشته و آنچه باید در سال جدید مورد توجه قرار گیرد ، بیان شد. پرداخت شده.

ارس محبی نژاد ، دبیر انجمن صنایع همگن قطعات ، به تشکیل کمیته تولید ، پشتیبانی و موانع در این انجمن اشاره کرد و گفت: این کمیته از ابتدای سال به ریاست محمدرضا نجفی مانس (رئیس هیئت مدیره) تشکیل شده است. انجمن قطعات همگن) باید با کمیته های مشابه در صنعت خودرو از جمله گروه صنعتی ایران خودرو همکاری کند.

وی افزود: سال گذشته که به دلیل تحریم ها و تاجگذاری نیز دشوار بود ، شاهد تلاش صنعت خودرو در کشور برای افزایش تولیدات داخلی بودیم و پایان کار نصب موفقیت ارزشمندی بود که با تکیه بر قدرت خانه سازان. “

محبی نژاد با اشاره به شعار امسال گفت: در سال های اخیر و به خصوص سال گذشته بارها اعلام و پیگیری کرده ایم که برای دستیابی به رونق واقعی تولید و جهش در تولید ، باید موانع دست و پاگیر تولید را برطرف کرده و پشتیبانی لازم “اگر این کار انجام شود. اگر موانع غیر ضروری در زمینه فعالیت صنعتگران در کشور برداشته شود و پشتیبانی لازم صورت گیرد ؛ ما شاهد تحقق واقعی تولید در سال 1400 خواهیم بود.

قاچاق لوازم یدکی و عدم همکاری سیستم بانکی. نمونه بارز عدم حمایت از تولید در سال گذشته

دبیر انجمن صنایع همگن قطعات گفت: علی رغم تحریم های جامع و محدودیت های غیر قابل انکار در مورد تاج ، قطعه سازان در کشور جریان تولید را حفظ کردند اما جهش تولید در این بخش نیاز به حمایت لازم از جریان تولید داشت که این متاسفانه به درستی اتفاق نیفتاده است. “قاچاق قطعات یدکی و عدم همکاری سیستم بانکی از مهمترین نمونه های عدم حمایت از جریان تولید در کشور در سال گذشته بود.

محبی نژاد معتقد است که زنجیره تأمین صنعت خودرو در کشور به عنوان تولید کننده باید مورد حمایت حقوقی ، دولتی و دولتی قرار گیرد و از طرف دیگر ، به عنوان تأمین کننده نیازهای خط تولید نهایی تولیدکنندگان خودرو ، به ویژه توجه به موانع موجود در راه سازندگان قطعه مهم است.

فرشاد مقیمی ، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز از تلاش قطعه سازان در سال 1399 تشکر کرد و گفت: “آنچه سال گذشته شاهد بودیم ، نمونه کاملی از ایثار و جهاد در زنجیره تأمین بود که منجر به یک اتفاق بسیار بزرگ شد. در صنعت خودرو در کشور است. سال گذشته ما در عمل نشان دادیم که سازنده خودرو و قطعه ساز در یک کشتی هستند و زندگی بقیه به دیگری بستگی دارد. ما امیدواریم که در سال 1400 این روند طولانی تر و بهتر از قبل ادامه یابد.

بیش از 501000 وسیله نقلیه تا 16 مارس 2017 تولید کرد ، وسایل نقلیه ناقص را تا پایان آوریل 1400 به کمتر از 20،000 کاهش داد ، رشد متوسط ​​67٪ در تولید دیزل در سال 1399 در مقایسه با سال 1398 و کاهش شدید سهم مونتاژ شده وسایل نقلیه در آمار وی تولید سال 1399 را آماری توصیف کرد که همکاری م cooperationثر ایران خودرو و زنجیره تأمین آن در سال گذشته را نشان می دهد.

در این جلسه همچنین ذکر شد که مسئله صنعت اتومبیل در اولین جلسه سران قوا در سال 1400 مطرح خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا