سلامت و تندرستی

احتمال ابتلای مجدد به کرونا چقدر است؟

به گزارش شفاف ، در ماه های اخیر در جامعه علمی بحث های زیادی در مورد بازاندیشی و عفونت مجدد با Covid 19 وجود داشته است. دوره تقریباً یک ساله) در بسیاری از کشورها حل شده است و کاملاً بر اساس بدیهیات ویروس شناسی انتظار می رود … اما این موضوع هنوز در ایران در حال بحث است و به طور کلی اغراق آمیز است.

به همین ترتیب ، محققان کمیته سازماندهی تحقیقات Covid-19 ، کمیته ملی اپیدمیولوژی Covid-19 و دانشگاه علوم پزشکی اراک در یک مقاله تحقیقاتی به مسئله عفونت مجدد Covid-19 پرداختند.

برگ گفت: “براساس دانش ما از عوامل عفونی تنفسی ویروسی مانند آنفلوانزا ، پاراآنفلوانزا ، ویروس های کرونا ویروس فصلی و غیره ، وقتی افراد برای اولین بار در معرض این ویروس ها قرار می گیرند ، عفونت معمولاً شدیدتر است و به همین دلیل مصونیت نسبی دارد.” کاملاً نه) ، که از ماهها یا سالها بیشتر افراد را در برابر عفونت محافظت می کند و بعد از چند سال ، اگر فردی آلوده شود ، عفونت بدون علامت است یا بسیار خفیف است. به همین دلیل ، ویروس SARS-CoV-2 نیز از این قاعده مستثنی نیست و دقیقاً مانند سایر ویروس های کرونا ویروس تنفسی در انسان و حیوان رفتار می کند. فقط در صورت عدم مصونیت قبلی در جامعه ، او برای مدتی حرکت کرد تا مانند سایر ویروس ها به تعادل برسد.

محققان این پیشنهاد ، با مرور مقالات مختلف در این باره ، می گویند دلیل اعتقاد زیاد به عفونت مجدد بیش از واقعیت موجود در ایران این است که در بیشتر موارد (نه در همه موارد) روشهای آزمایشگاهی ، CT یا تشخیص بالینی در یکی از موارد موارد اول یا دوم ، آنها اشتباهات کاذب و نتایج مثبتی مرتکب شده اند.

محققان گفتند: “با ورود Covid-19 ، سیستم مراقبت های بهداشتی ما به طور ناگهانی با هجوم عظیم نمونه های آزمایش مواجه شد.” در هفته های اول ، تنها چهار مرکز در کشور ویروس را شناسایی کردند و سپس بسیاری از آزمایشگاه های مولکولی در کشور منفجر شدند. بسیاری از افراد از تخصص های آزمایشگاهی غیرمرتبط ، بخش های تشخیص مولکولی و ویروس شناسی را راه اندازی می کنند و برخی از زمینه های تحقیق در حال ورود به این زمینه هستند. توسعه کمی آزمایشگاه ها توسط افراد با تجربه کمتر می تواند کیفیت را فدا کند. حتی آزمایشگاه های متعلق به افراد باتجربه تعداد آزمایشات را به طور تصاعدی افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا