بین المللی

برای نخستین بار یک نظامی فعال آمریکایی در یورش به کنگره متهم شد

یک سرگرد نیروی دریایی ایالات متحده به اولین سرویس نظامی تبدیل شد که در حمله 6 ژانویه 2021 توسط کنگره متهم شد.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از اسپوتنیک ، وزارت دادگستری ایالات متحده گزارش داد که سرگرد کریستوفر وارناگریس با افسران حمله ، مقاومت یا درگیری با افسران ، نقض قانون ، نقض دادگستری و سایر ادعاهای مربوط به نقش آفرینی در تلاش برای ایجاد بی نظمی. و وی متهم به اخلال در روند تصویب نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در کنگره آمریکا.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای گفت: “وارناگیریس” پس از برکناری اجباری توسط مأموران امنیتی در 6 ژانویه سال جاری با زور وارد کنگره شد. وقتی داخل ساختمان بود جلوی در ایستاد تا در باز بماند و دیگران وارد ساختمان کنگره شوند.

سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده تأیید کرد که این فرد عضوی فعال در این نیرو بوده و در بیانیه ای به طور ضمنی آمده است که وی یک افراط گرای افراطی است که در حمله نقش داشته است.

سخنگوی تفنگداران دریایی ایالات متحده گفت: “در اینجا جایی برای نفرت و افراط گرایی رادیکال وجود ندارد.” قدرت ما در موفقیت های فردی هر تفنگدار دریایی است ، صرف نظر از منشا origin آنها. تعصب نژادی و افراط گرایی با ارزشهای اصلی ما مغایرت دارد.

سوابق وی نشان می دهد که وی در سال 2004 به نیروهای ویژه پیوست و در عراق و افغانستان خدمت کرد.

پنتاگون گفته است كه با حمله 6 ژانویه به كنگره ، 440 نفر را از جمله بیش از 40 نیروی ارتش ، گارد ملی و ذخیره ، سرزنش كرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا