سلامت و تندرستی

زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با واکسن “کووبرکت” برعهده وزارت بهداشت است

به گزارش شفاف ، در مراسمی با حضور رئیس ستاد فرمان امام ، مدیران اجرایی و معاونان 10 بانک و م institutionsسسه مالی ، مدیر اجرایی بنیاد برکت و جمعی دیگر از معاونان و کارمندان ستاد اجرایی ، “فصل همدلی “و جشنواره برکت با خبرهای خوب در زمینه اشتغال در مناطق کم درآمد کشور برگزار شد.

محمد محبر با اشاره به حضور 5 رویداد در این جشنواره گفت: امروز ما از کار 15000 پروژه با 4000 شغل ایجاد شده در سال 1999 که 3000 میلیارد تومان برای آن در بنیاد برکت سرمایه گذاری شد سپاسگزاریم.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ایجاد 270 هزار شغل جدید در مناطق فقیرنشین کشور در سال 1400 برکت خواهد داشت که برای این کار 13.270 میلیارد تن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و امضای تفاهم نامه با 10 بانک و موسسه مالی تأمین می شود. . “

وی افزود: سال گذشته و امسال حدود 30 درصد مشاغل جدید ایجاد شده در کشور توسط گروه کوچکی مانند ستاد اجرایی فرمان امام و بخشهای آن ایجاد شده است ، در حالی که ادارات اجرایی چندین برابر بودجه و امکانات دارند ، حالا او پرسید راز این واقعه چیست؟ “

رئیس اجرایی ادامه داد: رمز موفقیت یک گروه 40 نفره مانند بنیاد برکت یافتن سرمایه کشور ، یعنی “مردم” ، و آوردن قدرت ، سرمایه و تلاش خود به حوزه و بخش خصوصی است. برای غلبه بر مشکلات ، باید باور داشته باشیم که در دنیای امروز ، سرمایه واقعی کار و مردم است ، نه نفت و گاز و تولید.

مخبر با اشاره به نوآوری های جدید بنیاد برکت گفت: “راه اندازی اسکن” بازگشت به روستا “و” همدلی برکت “و همچنین سیستم” پشتیبانی از شرکت های آسیب دیده توسط تاج “از دیگر موارد مهم است. اقداماتی که امروز رسماً آغاز می شود.

رئیس ستاد فرمان امام در ادامه گفت: از طریق اپلیکیشن برکت امکان بازگشت و ایجاد شغل برای افرادی که از روستاها به شهر مهاجرت کرده اند و همچنین امکان حضور مستقیم مردم و سرمایه گذاری برای ایجاد شغل وجود دارد. در مناطق محروم.

محبر افزود: پیش بینی ما این است که در سال 140 بتوانیم حداقل 3000 نفر را از طریق این طرح به روستاها بازگردانیم و برای آنها شغل ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: مردم می توانند از طریق این سامانه اشتغال خرد و خانگی برای هموطنان خود به صورت هدیه یا وام خوب فراهم کنند و هر چقدر مشارکت عمومی انجام شود ، ستاد اجرایی نیز به همان میزان سرمایه گذاری خواهد کرد مبلغ وعده داده شده. “

مخبر در مورد آخرین وضعیت واکسن کویران برکت افزود: طبق وعده داده شده ، یک میلیون دوز واکسن تا پایان ماه مه و 3.5 میلیون دوز واکسن در ماه ژوئن به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.

وی افزود: مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن از هفته گذشته آغاز شد و طی این مرحله واکسن به 6000 نفر در 6 استان کشور تزریق می شود.

مدیر اجرایی فرمان امام افزود: وزارت بهداشت موظف است زمان شروع واكسیناسیون عمومی با “واكسن ایران بركت” را تعیین كند و تمام محصولات انبوه گیاه در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد.

امیرحسین مدنی ، مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به فعالیت های گسترده بنیاد اظهار داشت: تاکنون موفق به ایجاد 338000 شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق فقیرنشین و روستایی کشور شده و 7703 روستا را با بنیاد برکت تحت پوشش قرار داده ایم. “

وی با اشاره به نوآوری جدید این بنیاد افزود: مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس ستاد امام خمینی (ره) ، از طریق ‘برنامه بركات’ فرصت ایجاد شغل برای مردم که به شهرها مهاجرت کرده اند و به روستای خود بازمی گردند. ما برای ایجاد شغل در مناطق فقیرنشین کشور فراهم کردیم.

وی افزود: افرادی که به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستاهای خود به شهرها بازگشته اند می توانند با مراجعه به اپلیکیشن “برکت” و پر کردن فرم های لازم ، شرایط خود را به ما اطلاع دهند و به آنها کمک می کنیم تا در روستای خود صاحب شوند منشا origin کسب و کار خود را فراهم کنید تا بتوانند از حومه شهرها به روستاهای خود بازگردند.

مدنی به بخش دیگری از خدمات تحت این پروژه اشاره كرد و گفت: عموم مردم كه سرمایه و دارایی بلا استفاده دارند و می خواهند از آن برای ایجاد شغل و تولید در كشور استفاده كنند ، می توانند به برنامه “بركت” مراجعه و نصب كنند مبلغی که آنها به طور رایگان یا کارزات الحسنه می خواهند ، آنها را به بنیاد برکت ارائه دهند ، در این صورت کارکنان اجرایی فرمان امام بازگشت پول آنها را تضمین می کنند.

وی افزود: مردم حتی می توانند روستایی را که در آن اشتغال به کار اشتغال دارند و رشته و رشته ای را که می خواهند در آن شرکت کنند مانند کشاورزی یا دامپروری یا صنایع دستی یا هر منطقه دیگر و بصورت آنلاین و شفاف انتخاب کنند. پیشرفت پروژه و محقق. “بیایید آن را تماشا کنیم و دنبالش کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت در مورد “سیستم پشتیبانی تجارت تاج” نیز گفت: “با کمک بستر طراحی شده توسط بنیاد برکت ، افراد می توانند شرایط کسب و کار آسیب دیده خود را ثبت کنند ، این داده ها تأیید می شود و در نهایت این افراد به بانک ها از طریق بنیاد. “همکاران برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بانک ها در این زمینه ، همیشه نگران بودن وضعیت تسهیلات ارائه شده و بازپرداخت کمک ها و دستیابی به پروژه هایی که در آن شرکت می کنند ، به دلیل شاعرانه بودن این سیستم و ارتباط مستقیم با سیستم بانکی. “این نگرانی به طور کامل برطرف شده و بانک می تواند جزئیات برنامه ها و مراحل اجرا و پیشرفت آنها را با جزئیات و به وضوح رصد کند و بلافاصله از آخرین وضعیت آن مطلع شود.

در ادامه مراسم ، کوروش پرویزیان ، مدیرعامل بانک پارسیان گفت: “خوشحالم که توانستم در خدمات عالی ستاد اجرایی فرمان امام نقشی داشته باشم. گردش مالی و پولی کشور باید معطوف به ایجاد تولید و اشتغال باشد. و شفافیت و عملکرد موفق موسساتی مانند بنیاد برکت که برای همکاری و مشارکت بانک ها در این زمینه مناسب است.

وی افزود: ایجاد بستر برکت آیه محور اقدامی ارزشمند است که فرصتی برای نظارت منظم نیز فراهم می کند.

محمدرضا فرزین ، مدیرعامل بانک کارآفرین ، در بخشی دیگر از این مراسم گفت: “مدل بنیاد برکت ، که به جمع آوری کمک مالی و ایجاد یک بستر قوی و مدرن کمک می کند ، یک ایده جدید و ارزشمند است ، بنابراین خطر اعتبار را کاهش می دهد. نگرانی اصلی بانک ها. “سرمایه آنها را بصورت آنلاین تماشا کنید ، که اقدامی مبارک است و از اندیشه و تجربه عالی دکتر موبر و ایده های جسورانه ناشی می شود.

وی افزود: این مدل همچنین به دولت کمک می کند تا از نبود چنین سیستم مهمی خلاص شود و از این پس برنامه ها را به صورت هدفمند اجرا کند.

یکی از اعضای هیئت مدیره بانک ملی ، سید فرید موسوی ، دیگر سخنران این مراسم بود که با تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کشور ، گفت: ایجاد 220 هزار شغل به معنای حفظ عزت 220 هزار ایرانی و مسلمان است. “امروز فقط بخشی از اقدامات این ستاد انقلابی را می بینیم.

وی افزود: نگرانی ما در بخش تسهیلات همیشه این است که آیا پروژه موفقیت آمیز بوده و یک شغل ایجاد کرده است یا خیر. بستر ارائه شده توسط بنیاد برکت به نگرانی های ما پاسخ می دهد و روشن می کند که پروژه تا کجا پیش رفته است.

به دنبال این مراسم ، تفاهم نامه ای بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و صندوق های ملی و بانک ها ، صادرات ، پارسیان ، کارآفرینی ، گرز الحسنه آنلاین ، صندوق کارآفرینی امید ، سپه ، صنعت و معدن ، صندوق پست بانک امضا شد. اشتغال در برکت برای مشارکت در ایجاد 270،000 شغل در مناطق محروم.

در پایان این مراسم ، 40000 پروژه ایجاد مشاغل خرد و متوسط ​​بنیاد بركت با كنفرانس ویدیویی در 15 استان كشور با دستور رئیس ستاد فرمان امام افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا