اقتصادی

علت کاهش ذخایر ماهی کیلکا

مدیرکل شیلات و شیلات سازمان شیلات ایران گفت: در سال 1995 حدود 95 هزار تن کیلو از دریای خزر صید شد اما پس از ورود مهاجم شانه دریای سیاه ذخایر کیلوک کاهش یافته است.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی جهاد ، مختار آهوندی گفت که در سال 1996 در دریای خزر 20 هزار و 53 تن کیلوگرم صید شد. سهم استان گیلان بود.

وی افزود: بیش از 95 درصد ماهیگیری کیلکا در سال گذشته مربوط به گونه های رایج و 2 تا 3 درصد به گونه های آنچو بوده است.

مدیرکل شیلات و شیلات سازمان شیلات ایران افزود: بر اساس گزارش های اخیر ، صید کیلکا در استان گیلان 21 درصد افزایش و در استان مازندران 28 درصد کاهش یافته است.

وی دلیل کاهش صید ماهی سوف در استان مازندران را شرایط جوی ، کاهش ذخایر و کاهش تعداد شناورها در شب عنوان کرد و گفت: متوسط ​​تعداد شناورهای شب گذشته افت 16 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل شیلات و شیلات سازمان شیلات ایران گفت: در سال 1995 حدود 95000 تن کیلو از دریای خزر صید شد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از ورود مهاجم به شانه ها به دریای خزر ، 90 درصد کیلکا توسط گونه های آنچو گرفتار شد ، در حالی که اکنون ذخایر گونه های آنچین به حداقل رسیده است.

کشیش با بیان اینکه برای حفظ ذخایر کیلکا تعداد شناورها را از 200 به 120 فروند کاهش داده ایم ، افزود: در حال حاضر 74 کشتی کیلکا در حال فعالیت است که از این تعداد 44 کشتی در استان مازندران و 30 کشتی در استان گیلان است.

وی در پایان گفت: ماهی کیلکا تقریبا هر ساله صید می شود اما در مقطعی از بهار به دلیل تخم ریزی ، صید کیلکا ممنوع است و صیادان این ممنوعیت را رعایت می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا