بین المللی

واکنش آیت‌الله سیستانی به حادثه تروریستی کابل

دفتر آیت الله العظمی سیستانی با بیان اظهاراتی در مورد حمله تروریستی به مدرسه سید الشهدا K کایل ، دولت عالی رتبه شیعه در عراق را به شدت محکوم کرد.

در متن بیانیه آمده است: و او پر از اندوه است.

اگرچه سالها گاه و بی گاه غیرنظامیان بی خانمان در افغانستان مورد حمله وحشیانه گروه های افراطی و بیرحم قرار گرفته اند ، اما این جنایت نادر است و از برخی جهات دردناک تر است.

ما عمیقاً به مردم شریف و مظلوم افغانستان به ویژه خانواده های داغدیده تسلیت می گوییم و از خداوند متعال صبر و شکیبایی و مجروحیت فوری را خواستاریم.

در شرایط دشوار کنونی کشور عزیز افغانستان و با توجه به احتمال دستیابی بیشتر قدرت به گروههای افراطی و افراطی ، وحدت ملی و همبستگی بین همه اقوام و ملیتهای این کشور بیش از هر زمان دیگری ضروری است ، دولت و رهبران ملی و مذهبی آنها باید راهی برای محافظت از جمعیت غیرنظامی – به ویژه اقلیت های قومی و مذهبی – در برابر ظلم و جنایت گروه های تروریستی پیدا کنند و اقدامات مناسب را انجام دهند.

کشورهای مسلمان و جامعه جهانی نیز موظفند ملت بی پناه افغانستان را در این شرایط دشوار تنها نگذارند و اجازه ندهند که نقشه شومی که بدخواهان برای آینده کشور تنظیم کرده اند منجر به ایجاد معصومیت بیشتری از گروه های افراطی شود.

ما از خداوند متعال خواستاریم که عزت و سربلندی مردم شریف افغانستان را تداوم بخشد.

27 / رمضان / 1442 مطابق با حجت

خدمت آیت الله سیستانی – نجف اشرف “

شنبه شب سه انفجار در یک دبیرستان دخترانه در منطقه دشت برچی کابل رخ داد. در این انفجار حداقل 86 نفر کشته و 100 نفر زخمی شدند. جراحات بسیار جدی گزارش شده است.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا