بین المللی

وزیر خارجه فرانسه با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل فارس ، جان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه که در لبنان به سر می برد ، در کاخ بعث (کاخ ریاست جمهوری) با رئیس جمهور میشل آون دیدار کرد.

طبق وب سایت این نشریه ، لودریان پس از ملاقات با عون ، کاخ بابا را ترک کرد ، بدون اینکه درباره محتوای جلسه اظهارنظر کند.

در این دیدار ، میشل عون تأكید كرد كه اجرای اصلاحات ، كه ممیزی مالی به عنوان اولین بند از طرح فرانسه برای لبنان است ، مسئله اصلی لبنان است كه باید مورد افزایش قرار گیرد و اعتماد لبنانی ها و جامعه جهانی را به دست آورد.

وی افزود: تشکیل دولتی که بتواند از مجلس رأی اعتماد کسب کند اولویت اصلی است و با وجود موانع داخلی و خارجی همچنان به دنبال نتایج عملی است.

منابع لبنانی به شبکه ال بی سی گفتند که در طی این دیدار ، لودریان تأکید کرد که طرح فرانسه برای حل بحران لبنان همچنان پابرجاست و اجرای آن با سرعت بخشیدن به تشکیل دولت بر عهده لبنانی ها است.

لبنان از تابستان سال گذشته ، هنگامی که بمب گذاری در بیروت رخ داد و دولت حسن دیاب استعفا داد ، توسط دولت اداره می شود. امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، از زمان بمبگذاری های بیروت در ماه اوت گذشته ، چندین بار به لبنان سفر کرده و می گوید که او برای نجات این کشور و تشکیل دولت برنامه ای دارد ، اما تاکنون این طرح به دلیل اختلافات داخلی بین احزاب لبنان با شکست مواجه شده است. ای

به گزارش روزنامه لبنان ال لاوا ، لادریان گفت این کشور اجازه ورود سیاستمداران لبنانی را که در روند تشکیل دولت سنگ می کشند و یا درگیر فساد هستند وارد فرانسه نمی کند. منابع سیاسی لبنان امیدوارند که این اظهارات باعث تسریع در روند تشکیل دولت در لبنان شود که در رکود اقتصادی به سر می برد.

الشرق الاوسط همچنین گفت که لودریان برای احزاب محلی در لبنان پیامی ارسال کرده و گفته است که طرح فرانسه تنها طرحی است که در جدول مشورتی برای تشکیل دولت باقی مانده است و بهتر است آنها در مواضع خود تجدید نظر کنند. یک گزینه دیگر سقوط لبنان خواهد بود.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا