اقتصادی

پرداخت حقوق اقشار مستمری بگیر و اعتبار کالاهای اساسی در اولویت قرار می‌گیرد

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه مجلس از توافق کمیته با سازمان برنامه و سازمان هدفمندی یارانه ها برای اولویت پرداخت حقوق بازنشستگی ، مزایای اجتماعی ، کمیته امداد و اعتبار کالاهای اساسی و گندم خبر داد.

حجت الاسلا سیدمحمدرضا میرتاجا الدینی در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با اشاره به جلسه کمیته برنامه و بودجه مجلس عصر امروز (یکشنبه) که با حضور پورمحمدی معاون وزیر برنامه ریزی و اقتصاد برگزار شد. سازمان بودجه و حاجتی ، رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها گفتند: هزینه های سال 1399 در نظر گرفته شده است. یارانه های هدفمند و میزان درآمد جمع آوری شده در سال جاری و نحوه تخصیص منابع برای هزینه های مشخص شده در قانون ، بسته به درجه آن پیاده سازی.

وی به بررسی تحقق درآمدهای مربوط به تبصره 14 و هدفمندسازی یارانه ها به عنوان موضوعات مهم در جلسه امروز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه ، درآمد پیش بینی شده برای 2 ماه اول سال 1400. هرگز به طور کامل جمع آوری نمی شود و در ماه های آینده جبران می شود.

میرتای الدینی ادامه داد: بخشی از درآمد بودجه از محل فروش منابع نفتی تأمین می شود و ارز دریافتی به بانک مرکزی تعلق می گیرد که سال گذشته حدود یک و نیم میلیارد دلار از فروش منابع نفتی بود. بر اساس سیاست های خود ، بانک مرکزی به منظور انتقال منابع دریافتی به سازمان هدف برای دریافت یارانه ، به تدریج ارز را به بازار تزریق و آن را به ریال تبدیل می کند.

وی همچنین یادآور شد: در این جلسه ، ما در مورد سازمان یارانه های هدفمند و سازمان برنامه و بودجه توافق کردیم که اولویت ها را تا زمان دریافت منابع کامل تعیین کنیم و حقوق بازنشستگان ، تأمین اجتماعی ، کمیسیون کمک ها و مبالغ اساسی را پرداخت کنیم. وام کالا گندم “پرداخت کامل و جبران موارد باقیمانده در تبصره 14 در ماههای بعدی و پس از دریافت منابع کامل. همچنین تصمیم گرفته شد گزارشهای کامل تری ارائه شود و در جلسات آینده سازمان هدفمندی یارانه تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا