اقتصادی

بسته حمایت از کسب و کارهای گردشگری ابلاغ شد

به دنبال توافق کارگروه پیامدهای اقتصادی تاج و تأیید نهایی ستاد ملی مدیریت تاج ، تمدید بسته به مشاغل آسیب دیده به شدت آسیب دیده در سال 1400 توسط رئیس ستاد و رئیس نهاد ریاست جمهوری به کلیه دستگاههای اجرایی

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از روابط عمومی معاون گردشگری ، ولی تیموری – معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی – پس از اطلاع به ادارات کل استان ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ها را برای اجرا ، ستاد کرونا کارگروه ارزیابی اثر اقتصادی کرونا ، که شامل بیمه های بانکی ، مالیاتی و تجاری است ، بسته حمایتی جدید و یکپارچه ای متشکل از دو بخش مشترک اشتغال گرا و بنگاهداری را برای تجارت گردشگری تنظیم کرده است. ، قسمت اول آن در سال 1400 در قالب یک بسته الحاقی برای حمایت از مشاغل و بنگاه های اقتصادی که به دلیل تاج بسیار آسیب دیده ، تصویب و اعلام شد. قسمت دوم نیز در دستور کار ستاد ملی قرار دارد.

وی افزود: تاکنون بیش از یک هزار و 300 میلیارد حجم تسهیلات در قالب دو بسته حمایتی اشتغال محور و بنگاه محور به مشاغل گردشگری آسیب دیده پرداخت شده است و پرونده بیش از 900 میلیارد جلد آن تکمیل شده و است در حال حاضر در بانک ها معلق است.

تیموری ادامه داد: در بخش بانکی ، با تصویب دستورالعمل های مربوطه ، مواردی مانند تعویق تسهیلات فعالان گردشگری تا پایان شهریور ماه اجرا شده است و ما سعی کرده ایم جریمه یا مزایایی برای تأخیر وضع نکنیم. “از طرف دیگر ، در بخش بانکی ، حذف سو mis استفاده از چک های برگشتی و ادامه پرداخت 12٪ تسهیل پرداخت در دستور کار قرار گرفت تا هم متقاضیان جدید و هم افرادی که در بانک درگیر بودند و این روند بتوانند سود ببرند. بر این اساس ، بانک ها و م institutionsسسات اعتباری موظفند هزینه تجهیزات بیماری کرونا ، اعم از جدید یا قبلی را تا پایان نوامبر 1400 پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مهلت ثبت شرکت های کرونا به شدت آسیب دیده برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا در زمینه های گردشگری ، ورزش و جوانان ، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی تا پایان سال 1400 تمدید می شود. ، طبق همان دستورالعمل ها و شرایط

معاون وزیر گردشگری تأکید کرد: طبق ابلاغیه انجام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، این مصوبات باید ظرف 48 ساعت از زمان اجرا به شبکه بانکی کشور اعلام شود.

تیموری یادآور شد: در بخش جدید بیمه بسته بیمه ، به تعویق انداختن حق بیمه سهم کارفرما نیز در دستور کار قرار گرفته است ، به طوری که تهیه یارانه حق بیمه شرکت های با بیش از 10 کارمند و تأمین یارانه حقوق شرکت های با کارمزد کمتر بیش از 10 کارمند ، پیش بینی بود. در همان زمان ، علاوه بر بحث سه گانه در مورد بانک ، بیمه و مالیات ، اقداماتی مانند تمدید پروانه ها و بخشش املاک استیجاری متعلق به وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه ، برای مشاغل و مشاغل آسیب دیده به شدت ، حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو ماه توسط کرونا به مدت دو ماه به تعویق می افتد. همچنین ، برای بنگاه ها و بنگاه های اقتصادی که به شدت تاج آن آسیب دیده است ، درج بند (ه) پاورقی 5 قانون بودجه سال 1400 برای کل کشور مشروط به حفظ یا افزایش سطح اشتغال نیروی کار نخواهد بود. .

معاون وزیر گردشگری در تشریح حمایت مالیاتی از بسته جدید حمایت از مشاغل و مشاغل آسیب دیده از تاج در سال 1400 ، همچنین گفت: برای مشاغل و مشاغل آسیب دیده به شدت توسط تاج ، بدهی های مالیات ثابت ، مالیات کارایی و مالیات بر مبلغ اضافه شده ارزش محاسبه شده تا پایان سال 1399 بدون محاسبه مجازات دیرکرد برای دوره مذکور به 31.06.1400 موکول شد.

تیموری گفت: طبق دستورالعمل مصوب وزیر اقتصاد و دارایی ، سازمان امور مالیاتی مجاز به بخشش تمام یا بخشی از جرایم مندرج در قوانین مالیات مستقیم و ارزش افزوده برای مودیان در سال 1400 است.

وی افزود: معافیت جریمه های پرداخت نشده مالیات و عوارض توسط قانونی تحت عنوان مجموعه عوارض مودیان تمدید می شود ، مشروط بر اینکه مالیات و عوارض اولیه تا تاریخ 31/6/1400 پرداخت شود.

به گفته معاون وزیر گردشگری ، طبق تلاش ها و پیگیری های انجام شده ، صنعت گردشگری تا چهار حرفه آسیب دیده از بحران ویروس کرونا رتبه بندی شده است ، از جمله مشاغل مرتبط با حمل و نقل ، ورزش ، هنر و سینما . پیش از این ، گردشگری در گروه 14 نفره گسترده تری قرار داشت و این ارتقا to امکان حمایت بیشتر را امکان پذیر و ضروری می کرد.

تیموری گفت: بخش جدیدی در مورد مسائل پشتیبانی که در بسته های اول و دوم نبوده است ، به زودی اعلام خواهد شد و باید پس از تأیید ستاد ملی تاج ، در حیاط ستاد ملی تاج و تفصیل مورد بحث و گفتگو قرار گیرد. این مصوبات برای همه دستگاه ها اجباری است و در صورت اعمال ، تخلف محسوب می شود و از نظر قانونی در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا