اقتصادی

جزئیات تزریق منابع مالی از درامدهای سازمان بورس به بازار سرمایه

مدیر امور مالی سازمان بورس و اوراق بهادار جزئیات تزریق منابع مالی از درآمد سازمان بورس در بازار سرمایه را تشریح کرد.

به گزارش مجله زنده خبری ، بهزاد حاکی در نشست خبری که برای بررسی مناسب صورت های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد ، گفت که طبق اساسنامه صندوق تثبیت ، سازمان بورس و اوراق بهادار ممکن است بخشی از منابع آن در این صندوق.: در سال 1399 رخ داده است ، به طوری که از ابتدای ماه اوت ، طبق تصمیم شورای عالی بورس اوراق بهادار ، 30٪ از هزینه معامله کسر و مستقیماً به حساب بازار سرمایه پرداخت می شود صندوق تثبیت این شرکت در حال سرمایه گذاری 1500 میلیارد تن در یک صندوق تثبیت بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: افشای اطلاعات مربوط به صندوق تثبیت بازار سرمایه به تصمیم هیئت امنای صندوق بستگی دارد و این سازمان موضوع را پیگیری می کند.

کاکی خاطرنشان کرد: سازمان بورس سهام متناسب با در دسترس بودن نوع سپرده هایی که بانک ها دارند و متناسب با نرخ سود سپرده هایی که ارائه می دهند ، بخشی از منابع خود را در بانک ها سپرده گذاری کرده است.

وی گفت: سازمان بورس به تنهایی یک میلیارد میلیارد تن منابع در پایان سال دارد و ارقام پیشنهادی 2000 میلیارد تن به شرکت های زیر گروه و شرکت سپرده گذاری مرکزی بازگردانده می شود

کاکی گفت: سازمان بورس اوراق بهادار نمی تواند منابع 2000 میلیارد تنی را که برای سپرده مرکزی به عنوان یک شرکت سهامی عام و سایر شرکت ها در اوراق بهادار و سهام استفاده می شد ، سرمایه گذاری کند ، طبق مفاد این ارقام ، باید یا سپرده بانکی باشد یا در مورد اوراق مشارکت.

مدیر ارشد مالی این سازمان با بیان اینکه بورس اوراق بهادار می تواند بخشی از دارایی های خود را در صندوق تثبیت بازار سرمایه گذاری کند ، گفت: بورس اوراق بهادار مجبور است حدود 2 میلیارد تن مالیات عملکرد و سایر بدهی های جاری را بپردازد اگر بقیه سرمایه را بخواهد. سپرده گذاری در اوراق قرضه با کمبود مالی روبرو خواهد شد.

وی در پاسخ به این سال که آیا سرمایه گذاری در زیرساخت ها برای سازمان بورس اوراق بهادار بهتر نیست ، گفت: اگر این اتفاق می افتاد بهتر بود اما در سال های 1398 و 1399 برای معاملات اصلی با مشکلات و هزینه های اساسی روبرو بودیم. وی ادامه داد: “تحریم ها همچنین باعث تشدید مشکلات در این زمینه شده است.

کاکی با بیان اینکه اکنون در حال پیگیری بهره برداری از هسته اصلی معاملات محلی هستیم ، گفت: اگر بخواهیم هسته اصلی معاملات را ارتقا دهیم ، با مشکل ارز روبرو خواهیم شد و حداقل به یک تریلیون تن نقدینگی نیاز خواهیم داشت.

مدیر مالی سازمان با بیان اینکه بورس اوراق بهادار و سازمان اوراق بهادار اظهار داشته اند: برای ارتقا سیستم معاملاتی ارقامی را در بودجه 1400 ارائه کرده ایم و قطعاً اقدامات مربوط به زیرساخت ها را در دستور کار قرار داده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد اجازه دهید.

کاکی گفت: اگر امسال وضعیت درآمد سازمان بورس و شرکت های تابعه با مشکل روبرو نشود ، اقدامات زیادی در زمینه زیرساخت ها انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا