اقتصادی

فاز دوم آزادراه تهران-شمال به کجا رسید؟

با توجه به اینکه دولت یازدهم قول داده است نیمی از فاز دوم بزرگراه تهران – شمال را در بهار امسال تحقق بخشد ، به نظر می رسد این قول محقق نخواهد شد و باید دید چه زمانی این اتفاق می افتد.

به گزارش مجله زنده خبری ، پس از افتتاح فاز اول بزرگراه تهران – شمال ، اتمام و بهره برداری از فاز دوم این محور مهم بزرگراه در دستور کار دولت و پیمانکار آن قرار گرفت. در همین راستا ، در جلسات متعدد با حضور محمد اسلامی ، محمد بیکر نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، مجبور شد بزرگراه تهران – شمال را در دو مرحله تمدید کند تا دسترسی عمومی به فاز دوم تسریع شود. باند غربی فاز دوم بزرگراه 22 کیلومتری تهران – شمال در جاده چالوس قرار بود در بهار سال جاری به بهره برداری برسد و سرانجام این مرحله تکمیل خواهد شد.

اما به نظر نمی رسد که چنین باشد و از قبل و در آوریل امسال ، خیرالله خادمی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل – به مجله زنده خبری گفت که با آغاز تابستان امسال ، تونل البرز و دسترسی آن از دو طرف که حدوداً دو کیلومتر است و مرحله بعدی به بهره برداری می رسد و باند غربی منطقه دوم بزرگراه تهران – شمال است ، اما اکنون مهلت تحقق این قول فرا رسیده است تا پایان

روز گذشته ، حادمی هنگام بازدید از بزرگراه تهران به شمال گفت: تونل البرز شرقی به طول 6.5 کیلومتر ، یکی از طولانی ترین تونل های جاده ای در خاورمیانه ، یکی از سخت ترین نقاط بزرگراه است و 94 درصد پیشرفت فیزیکی در آینده بسیار نزدیک به بار ترافیک است.

وی افزود: تونل شرق البرز و جاده های دسترسی به طول 7.5 کیلومتر در دو طرف ، به عنوان یکی از طولانی ترین تونل های جاده ای در خاورمیانه یکی از سخت ترین قسمتهای عملیاتی منطقه دوم این بزرگراه است و هم اکنون با 94 درصد پیشرفت فیزیکی نهایی اجرا می شود. برای تسهیل تردد و اطمینان از ترافیک روان ، این تونل در آینده بسیار نزدیک به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از 2.350 میلیارد تن اعتبار برای تکمیل مسیر در منطقه دوم بزرگراه تهران – شمال خبر داد و گفت: 570 میلیارد تن برای تکمیل عملیات اجرایی در تونل البرز شرقی و اتصال مسیر به جاده چالوس ما به یک وام به دلار آمریکا نیاز داریم.

قسمت بعدی حتی 50٪ فاز دوم بزرگراه تهران – شمال تا پایان بهار امسال به اتمام نمی رسد و باید دید که این قول تا کی محقق می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا