اقتصادی

آخرین وضعیت سد کرخه و تامین آب مناطق پایین دست

مجله زنده خبری / خوزستان معاون تحقیقات اساسی و برنامه های كلی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه هم اكنون حدود 70 درصد سد كره خالی است ، اظهار داشت: وقتی انحراف از طرح آمایش سرزمین وجود داشته باشد ، خطر تأمین آب باید در ماه های آینده افزایش یابد.

علی شهبازی در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با اشاره به وضعیت اخیر خروجی سد کرخه و جریان آب رودخانه کرخه ، اظهار داشت: در حدود دو هفته خروجی سد کرخه در مقایسه با برنامه مدیریت اولیه به حدود 160 افزایش یافته است. زمین برای استان. “متر مکعب در ثانیه.

وی افزود: این افزایش خروجی و دبی آب سد کره در فاز اول که از دو هفته پیش آغاز شده حدود 130 متر مکعب در ثانیه بوده و در فاز دوم هفته گذشته به حدود 160 متر مکعب در ثانیه رسیده است . “

معاون تحقیقات بنیادی و برنامه های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: براساس طرح آمایش سرزمین در خوزستان ، ظرفیت سد کرهه باید حدود 75 متر مکعب در ثانیه باشد ، اما به دلیل مشکلات موجود در پایین سد کره ، دلیل آن برداشت بی رویه آب بود ، دبی آب از سد افزایش یافت.

شهبازی اظهار داشت: به دلیل مشکلات مربوط به حقوق اساسی آب در حوزه کرخه از جمله تالاب هورالعظیم ، دام و دام و غیره ، در دو هفته گذشته مجبور به افزایش دبی برای کاهش حق آبه از این افراد شده ایم. و بخشها بیمه باشید

وی با بیان اینکه تا ماه ژوئن کل آب مورد نیاز تالاب تأمین می شود ، اما مشکلاتی که در ماه جولای برای تالاب به وجود آمد منجر به افزایش حقوق آب هورالعظیم شده است ، ادامه داد: در حال حاضر دبی هجوم آورده است رودخانه کرخه. حدود 35 متر مکعب در ثانیه است و البته این یک روند رو به رشد است و بیش از نیازهای تالاب است.

معاون تحقیقات بنیادی و برنامه های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وضعیت اخیر در سد کرخه گفت: “وقتی انحراف از برنامه آمایش سرزمین وجود دارد ، خطر تأمین آب باید افزایش یابد. در ماههای آینده ، اما به طور منظم نظارت خواهیم کرد تا در این زمینه با مشکلی روبرو نشویم.

شهبازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد از مخزن کرخه خالی است و فقط حدود 750 میلیون متر مکعب تا سطح نیروگاه در سد آب کرخه وجود دارد و امیدواریم دیگر نیازی به استفاده از حجم کمتر از آن نباشد. سطح نیروگاه

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا