اقتصادی

کنترل تنش آبی استان مرکزی نیازمند اعتبار ۲۸۰ میلیاردی

مجله زنده خبری / مرکزی مدیرعامل اداره آب و فاضلاب مرکزی گفت: 280 میلیارد تن اعتبار برای کنترل تنش آبی در سراسر استان مورد نیاز است.

یوسف عرفانی نسب در تاریخ 12 آگوست در جلسه آبرسانی شهرها و روستاهای استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر 42 روستای استان مرکزی تحت پوشش آبرسانی سیار قرار دارند ، 10 روستا از نظر کیفیت و 31 روستا دارای مشکلات کمی هستند.

وی افزود: 856 روستا تحت پوشش 95 هزار و 517 خانوار روستایی قرار دارد و تعداد انشعابات روستایی به 157 هزار مورد می رسد که بیشتر خانگی است و مشکل اصلی حضور مردم در تعطیلات آخر هفته در روستاها و افت فشار آب است.

عرفانی نسب گفت 27 روستای اراک با مشکل روبرو شده اند ، اما برخی از مشکلات به دلیل اقدامات انسانی بوده است. مشکل اصلی اراک 27 روستا در جاده فراهان است و ما در تلاش هستیم یک امیرکبیر چاه جداگانه و پیچیده بسازیم تا با تأمین اعتبار مشکل کیفیت و کمیت آب در این منطقه را برطرف کنیم.

وی افزود: در کمیجان اگر چاه کارخانه سیمان تأمین شود ، مشکل روستاها برطرف می شود ، در شازند 4 روستا از نظر کیفیت دارای مشکل هستند و یک روستا دارای آب سیار خواهد بود و ما آماده تأمین آب شهرهای دیگر هستیم. در صورت بروز مشکلات

مرکزی ، مدیرعامل شرکت آب گفت: “ما نیاز به حفر چاه در روستای ورسان آشتیان داریم. امکان حفر چاه در مناطق زرندیه و هارکان وجود ندارد.

وی گفت: 6 روستای فراهان از نظر کیفیت آب مشکل دارند و سلیم آباد با جمعیت زیاد مهمترین مشکل این شهرستان است که پیمانکار برای اجرای پروژه آبرسانی و نصب مخزن در حال کار است.

عرفانی با بیان اینکه کلهر دلیژان در هر ثانیه یک لیتر آب برای 600 نفر ارائه می دهد و مردم همکاری و مدیریت لازم را در مصرف آب ندارند و نگران خشک شدن باغ های خود هستند ، افزود: در مدت زمان کوتاهی چاه های حفر شده می توانند احیا می شود. ردیابی می شود ، اما در دراز مدت باید یک مجتمع آبرسانی ایجاد شود که به 25 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آبرسانی مرکزی با اشاره به اینکه طرح های آزمایشی بدون در نظر گرفتن زیرساخت های روستاها در حال توسعه است که مشکلاتی را ایجاد می کند و تأمین آب را به چالش می کشد ، افزود: برای اجاره مخزن به وام نیاز داریم ، در سال یک میلیارد تن اعتبار ، اما امسال این رقم به یک میلیارد و 800 میلیون تن رسیده است که بسیار کم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا