ورزش و نشاط

الهام هاشمی: امیدوارم تیراندازانمان جزو برترین‌های توکیو باشند

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: المپیک قطعاً بسیار نزدیک و شدید خواهد بود و امیدوارم تیراندازان ما در بین بهترین ها قرار بگیرند.

به گزارش مجله زنده خبری ، الهام هاشمی در حاشیه بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم ملی تیراندازی اظهار داشت: با توجه به اردوهایی که در یکی دو ماه اخیر در خارج از کشور داشته ایم ، موفق به تهیه تجهیزات شده ایم مورد نیاز تیم و بازیکنان بود. -آنها سرانجام موفق شدند چند سال با گلوله تمرین کنند ، که بسیار عالی بود. با این حال پیشرفت خوبی در امتیازات گلزنان حاصل شده است.

وی به نتایج جام جهانی کرواسی اشاره کرد و گفت: در جام جهانی کرواسی تیم تفنگ زنان قهرمان جام جهانی شد. در فینال آنها 16-2 روسیه را شکست دادند که نتیجه عجیبی بود. فکر می کنم خدا را شکر ورزشکاران آمادگی خوبی دارند و امیدوارم در المپیک هم عملکرد خوبی داشته باشند.

وی در مورد اردوی مجارستان گفت: دلیل اصلی ما برای بازدید از این اردوها این بود که ورزشکاران می توانند با گلوله تمرین کنند. از طرف دیگر ، ما می توانیم سفارش دهیم تجهیزات لازم برای ما ارسال شود.
با توجه به اینکه ما تحت تحریم هستیم و به هیچ وجه نمی توان تفنگ سبک بخریم ، حداقل می توانیم برخی از تجهیزات موجود در این اردوگاه ها را جایگزین کنیم تا از تفنگ های قدیمی بیشتر استفاده شود. به دلیل به روز بودن تجهیزات و ورزشکاران موفق به تمرین با گلوله های کافی شدند ، این امر روحیه آنها را تحت تأثیر قرار داد.

هاشمی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که حریفان ما 5 سال با گلوله های کافی و مناسب تمرین می کنند اما بازیکنان ما در همان ماه که با گلوله های خوب توانستند تمرین کنند ، تأثیر مثبتی بر نتایج خود داشتند.

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: شنبه شب به المپیک اعزام می شویم و چند روز قبل از مسابقات در آنجا خواهیم بود. ورزشگاه المپیک محلی برای نخبگان جهان است. همه از سراسر جهان در بازی های المپیک شرکت می کنند و همه با آمادگی کامل می آیند. باید دید چه کسی واقعاً به روز است و چه کسی می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. مسابقه قطعاً بسیار نزدیک و شدید خواهد بود. امیدوارم تیراندازان ما از بهترین ها باشند.

وی در مورد سوابق ورزشکاران جام جهانی در کرواسی گفت: “تیراندازان قهرمانی جهان کرواسی در تفنگ بادی زنان رکوردهای بسیار خوبی ثبت کردند. آنها به عنوان تیم اول در مرحله مقدماتی به نیمه نهایی رسیدند و همچنین در مرحله نیمه نهایی نیز برنده شدند. آنها در فینال 16 بر 2 روسیه را شکست داد مربیان تیم های دیگر به همراه تبریک به من گفتند که این یک نتیجه شگفت انگیز است. گلزنان من اصلاً به تیم روسیه فرصتی ندادند. آنها عالی عمل کردند. در انفرادی فاطمه کرم زاده نیز رکورد بسیار خوبی ثبت کرد. این رکورد فقط با 4 دهم رکورد جهانی و بالاترین رکورد در این رقابت مردان و زنان بود. البته او در فینال با کمی اختلاف چهارم شد. من فکر می کنم ورزشکاران کم و بیش هستند نسبتاً متناسب و امیدوارم که آنها بتوانند در المپیک عملکرد خوبی داشته باشند.

هاشمی در پاسخ به این سال که آیا با این سفرها مشکل گلوله حل نشده است ، گفت: ما نمی توانیم هیچ وسیله ای تهیه کنیم. به دلیل تحریم ها ، ما نتوانستیم گلوله را آزمایش کنیم اما گلوله را آزمایش کردیم. البته او را نیز محاصره کردند. امیدوارم این تحریم ها حداقل در مورد تجهیزات ورزشی در اسرع وقت برداشته شود. شعار المپیک صلح و دوستی است ، اما ما هرگز به دلیل تحریم ها ، هم از نظر تجهیزات و هم از نظر گلوله ، با کشورهای دیگر رقابت نمی کنیم. نمی توانم بگویم که این اردوها 100٪ کافی بود ، خصوصاً اینکه کمی دیر بود ، مخصوصاً تیم دومی که دیر به ما پیوست. اگر کار زودتر انجام می شد ، فرصت های آموزشی بیشتری وجود داشت و این واقعیت که ما می توانستیم تجهیزات خود را تکمیل کنیم ، اما در عین حال ، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و همه مشکلات ، می خواهم از شما تشکر کنم.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا