اجتماعی

ایجاد بیش از ۲۰ رشته مهارتی جدید هنرستانی از سال ۹۸ تا کنون

مدیرکل دفتر آموزش و آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بیش از 20 حوزه جدید مهارت از سال 1998 در همکاری با دستگاه های مسئول مهارت های خارج از آموزش بر اساس ارزیابی نیازهای بازار کار و بر اساس آخرین فن آوری موجود تعریف شده و تأیید شده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، مصطفی آذرکیش در یک جلسه تخصصی و دلسوزانه ، مرکز هماهنگی و پشتیبانی آموزش فنی و حرفه ای و حرفه ای ، با حضور وزیر آموزش و پرورش ، به منظور بررسی مسائل مربوط به ارتقا and و توسعه آموزش فنی و حرفه ای و تخصصی وزارت ، وی گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه ارائه داد و گفت: “خوشبختانه با تلاش های انجام شده توسط این مرکز ، در سال 1999 توانستیم 100٪ وام های ارائه شده در بودجه سالانه را برای برون سپاری از خزانه داری. “و به استانها تخصیص یابد ، در حالی که این مبلغ در سال 1998 حدود 70٪ و در 1997 فقط 30٪ بود و البته بدهی و بدهی های انباشته سالهای گذشته نیز برای پرداخت دنبال می شود كه امیدواریم به زودی تسویه شود. مبالغ و بدهی ها هم

وی افزود: در سال های 1998 و 1999 بیش از 15 تفاهم نامه همکاری با دستگاه های مسئول مهارت به روز و گسترش یافت و بیش از 12 تفاهم نامه همکاری جدید با دستگاه های اجرایی منعقد شد که زمینه استفاده از ظرفیت آموزش را فراهم می کند این آژانس ها “این برای وزارت آموزش و پرورش بود.

مدیرکل خدمات آموزش و آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اولین جشنواره محصولات هنرستان های حرفه ای کشور در سال گذشته گفت: در سال 1999 موفق شدیم بیش از 400 مورد فنی داشته باشیم و هنرستانهای حرفه ای و حرفه ای حرفه ای و مستقل فعال در برنامه آموزشی. همراه با تولید ، شناسایی و با حمایت از این هنرستان ها ، اولین جشنواره محصولات هنرستان های کشور را با بیش از 4000 نوع محصول تولید شده در زمینه های مختلف مهارت برگزار کنید.

وی در خصوص فعالیت های این دفتر در هنگام فوران تاج و آموزش مهارت های مجازی گفت: ایجاد 1670 کانال آموزشی برای بارگذاری محتوای رسمی 102 دوره تخصصی فنی و حرفه ای در سیستم شاد و بارگذاری بیش از 20 هزار محتوای الکترونیکی. 1140 دانش آموز از سراسر کشور با کمک گروه های آموزشی و دبیرخانه های کشور حضور فعال و بسیار موفق دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش را در سیستم آموزش دانش آموزان (شاد) در سال های 1998 و 1999 نشان می دهند. تاج و عدم آموزش مدرسه ، در حالی که تعداد کانال های ایجاد شده در سال 1997 زیر 300 است.

آذرکیش ادامه داد: در مورد آموزش مدرسه تلویزیون ، تا پایان ژوئن 1999 ، 524 برنامه تخصصی آموزش و آموزش فنی و حرفه ای از چهار شبکه و آموزش پخش شد و فقط از 6 سپتامبر 1999 تا 12 ژوئن 1400 ، 1311 جلسه 25 دقیقه (32775 دقیقه) برنامه تخصصی آموزش فنی و حرفه ای و مهارت های آن در شبکه آموزشی ضبط و پخش می شود.

مدیرکل خدمات آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد روزافزون مشارکت در تأسیس هنرستان های مرتبط با سایر دستگاه های اجرایی کشور گفت: ما به موفقیت دست یافته ایم (از 24 واحد آموزشی 24 واحد) ، که در 20 سال گذشته بی سابقه بوده و برنامه هایی برای توسعه هنرستان ها در سال تحصیلی 1401-1400 تا 50 واحد آموزشی ساخته شده است.

وی افزود: هنرستان های حرفه ای وابسته به وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی ، موسوم به “هنرستان های هنرهای زیبا” ، در سال نهم با پنج واحد افزایش ، افزایش قابل توجهی نسبت به دو سال تحصیلی 1997. -98 و 1998-99 ، که صفر بود و این تعداد به 54 هنرستان متصل خواهد رسید.

آذرکیش همچنین گفت: به منظور توسعه شایستگی های حرفه ای نیروی انسانی در این زمینه ، بیش از 15 دوره آموزش تخصصی برای دانشجویان ، مدیران و کارشناسان در زمینه های فنی و حرفه ای و مهارت های آنها در سال های 1998 و 1999 به صورت آنلاین و آفلاین (در مجموع 329 این دوره برای 17،584 نفر و با سرعت 378،486 ساعت آموزشی برگزار شد) که در سال 1997 کمی بیش از 50،000 ساعت بود.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای و آموزش حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از 20 حوزه جدید مهارت ، از سال 1998 ، با همکاری سازمان های مسئول مهارت های خارج از آموزش بر اساس نیروی ارزیابی نیاز بازار و اساس آخرین فن آوری ها در زمینه صنعت (تعمیر تجهیزات اداری) ، کشاورزی (کشت بافت ، کشت هیدروپونیک ، طراحی و اجرای تراریوم) و خدمات (خدمات ذخیره سازی ، بازیافت زباله) ، بازاریابی و تبلیغات) ، که بسیار نقش مهم در این امر باعث ایجاد تنوع در حرفه ، مهارت ها ، استخدام و آموزش نیروی کار ماهر و کارآمد می شود.

وی همچنین گفت: ما از ظرفیت نیروهای متخصص ادارات مسئول مهارت ، برای برگزاری دوره های دانش افزایی و مهارت سازی برای دانشجویان هنر استفاده کردیم. به عنوان مثال ، ما توانستیم یک دوره آموزش تخصصی برای دانشجویان در رشته های “شاخه فرش دستباف” از “مرکز ملی فرش در ایران” و یک دوره تخصصی “بورس تحصیلی” برای دانشجویان در رشته “حسابداری فنی و حرفه ای” به دست آوریم. “از” سازمان “. بورس اوراق بهادار و اوراق بهادار و دوره های تخصصی” اتومکانیک “،” مهندسی برق “و” تولید “توسط” سازمان آموزش فنی و حرفه ای “برای دانشجویان آموزش حرفه ای.

آذرکیش افزود: این شرکت موفق شد با استفاده از امکانات و تجهیزات دستگاه های متولی مهارت کارگاه های عملی در باغ های زمستان (ارسال بیش از 200 موتور ، جعبه دنده و جعبه فرمان از شرکت خودروسازی ایران خودرو به هنرستان های بیش از 27 دستگاه) استانها به تجهیزات و به روزرسانی کارگاههای خدمات اتومبیلرانی هنرستان پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، ساخت هنرستان و تجهیزات آن در سه استان خوزستان ، هرمزگان و بوشهر توسط وزارت نفت ، و غیره.).

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، آذرکیش در این نشست تخصصی درخواست های کوچکی را برای افزایش سهم وام های تجهیزات حرفه ای و توزیع به موقع ، افزایش سهم اشتغال دانشجویان و کارشناسی ارشد ، اولویت ساخت به ساخت هنرستان های حرفه ای ، مروری بر اولویت ورود دانشجویان دانشگاه شهید رجایی فارغ التحصیلان هنرستان هستند ، با ارائه لایحه ای برای افزایش مشوق های خود اشتغالی ، افزایش حق اجرای هنرستان های حرفه ای برای کار 40 ساعته در هفته را دنبال می کنند فارغ التحصیلان ، حداکثر ظرفیت شورای آموزش و پرورش استانی و منطقه ای با توضیحات ارائه شده و ارائه شده توسط فرمانداران ، فرمانداران ، بخشداران و غیره

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا