اقتصادی

خطر قاچاق در مالیات بر عایدی از نقل و انتقال طلا و ارز

معاون درآمد مالیاتی سازمان مالیات با بیان اینکه معرفی طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای انتقال طلا و ارز خطرناک است و مغایر با قانون مبارزه با قاچاق کالا است ، گفت: مالیات بر عایدی سرمایه نباید تحقق شرایط برای ثبات اقتصادی و آرامش.

به گزارش مجله زنده خبری ، محمد مسیحی در کنفرانس بررسی پیش نویس مالیات بر عایدی سرمایه که امروز در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد ، اظهار داشت: مهمترین تهدید سیستم مالیاتی کشور تعدد ، تنوع و تعدد قوانین است. “امسال مناطق آزاد مشمول مالیات بر ارزش افزوده بودند ، در حالی که در ژانویه سال گذشته این مناطق از مالیات مربوطه معاف شدند.

وی افزود: در زمینه مالیات بر عایدی سرمایه ، مسئله این است که ما به دنبال بودجه یا مقررات هستیم که فکر می کنم به دنبال تأمین بودجه است. یکی از وظایف مالیات تأمین مالی است و تنظیم و تنظیم تا زمانی که اولین عملکرد به درستی در سیستم اقتصادی عمل نکند ، انجام نمی شود. در حال حاضر ، مالیات به دلیل سیاستگذاری ضعیف یا اجرای ضعیف در اداره مالیات ، عملکرد مالی خود را به طور کامل انجام نمی دهد.

معاون سازمان مالیاتی ادامه داد: تصمیم برای اصلاح سیستم مالیاتی بد است ، در حالی که در این زمینه باید یک قانون ساده نوشته شود. در تبصره 3 طرح مالیات بر سود سرمایه ، جایی که مالیات بر درآمد ، مالیات نقل و انتقالات یا مالیات با نرخ بالاتر در آن گنجانده شده است ، دیگر منطقی نیست.

“طی دو دهه گذشته ، ما تجربه استفاده از مالیات بر ارزش افزوده را داشته ایم ، که نشان می دهد در یک اختلال منسجم اعمال می شود ، زیرا ما در اعمال مالیات عجله داشتیم ، این 20 سال است که مورد تردید است و بهتر است اعمال شود این ، “او گفت. طرح مالیات بر سود سرمایه ، حداقل از نظر دامنه کالا در انتظار بود.

وی با بیان اینکه اعمال مالیات بر سود سرمایه باید عمدتا در زمان ثبات اقتصادی و آرامش انجام شود و نه در شرایط تورم ، گفت: ورود این طرح در انتقال طلا و ارز خطرناک است و با قانون ضد راهنمایی و رانندگی. در مواجهه با تورم ، دولت وقتی با کسری مواجه می شود ، نرخ مالیات بر ارزش افزوده را افزایش می دهد ، در حالی که تحت این شرایط هیچ مالیات جدیدی نباید وضع شود یا تغییر کند.

معاون درآمد مالیاتی سازمان مالیاتی در مورد یکی از مشکلات سیستم مالیاتی اظهار داشت: “حسابرسی مالی صورتهای مالی را برای اهداف عمومی تهیه می کند که ادعای بنگاه های اقتصادی است و حسابرسی آن را تأیید یا رد می کند ، مخالف. “صورتهای مالی را اداره و تهیه می کند و آنها را برای تأیید یا تصویب به واحد تجاری ارائه می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا