بین المللی

سیل مرگبار در بلژیک؛ دولت عزای عمومی اعلام کرد+عکس

به گزارش گروه بین الملل فارس ، پس از افزایش قربانیان سیل در بلژیک به حداقل 20 کشته و 20 مفقود ، مقامات دولتی اعلام کردند سه شنبه این هفته به عنوان روز عزای عمومی تعیین خواهد شد.

به گفته منابع رسانه ای غربی ، در پاسخ به سیل مهلک و ویرانگر در این کشور ، دولت بلژیک 20 ژوئیه (29 ژوئیه) را عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش رویترز ، طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در جنوب و شرق بلژیک تا پایان روز جمعه (دیروز) تعداد کشته ها را به 20 نفر رساند و دولت را بر آن داشت تا روز سه شنبه را هفته عزای عمومی اعلام کند.

نخست وزیر بلژیک ، الكساندر دو كروآس ، در یك نشست خبری درباره وضعیت این كشور پس از سیل اخیر گفت: “آنچه كه قرار بود برای شهروندان ما یك روز تابستانی زیبا باشد ، ناگهان به روزی تاریك و فوق العاده غم انگیز تبدیل شده است.” “اکنون شرایط استثنایی داریم که قبلاً هرگز دیده نشده است.”

دولت بلژیک علاوه بر اعلام عزای عمومی ، تصمیم گرفت تعداد جشن های چهارشنبه این هفته به مناسبت “روز ملی بلژیک” را کاهش دهد.

پیش از این ، آنیلیس ورلدنن ، وزیر کشور بلژیک ، مرگ در جنوب و شرق این کشور را 20 مورد خواند و گفت 20 نفر مفقود شده اند.

مرکز مدیریت بحران بلژیک ، که مسئول هماهنگی تلاش ها برای کمک و نجات افراد آسیب دیده از سیل در این کشور است ، از ساکنان مناطق آسیب دیده از سیل بلژیک خواسته است از هرگونه قاچاق خودداری کنند.

به گفته رویترز ، برق بیش از 20 هزار نفر در جنوب والونیا قطع شده است ، برخی از مناطق سیل زده به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و بسیاری از راه آهن های جنوبی بلژیک به دلیل سیل غیر قابل استفاده شده اند.

بحران سیل در بلژیک به دلیل ایجاد سیل در مناطق وسیعی از اروپا ، به ویژه در آلمان ، منجر به کشته شدن حداقل 153 نفر شد (جزئیات بیشتر) خبرساز شد

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا