اقتصادی

نکاتی برای پیشبرد طرح گوره – جاسک با توجه به تغییر دولت

وزیر نفت در نامه ای به مدیرعامل شرکت ملی نفت ، ضمن استقبال از صادرات نفت مکران به دریا و تشکر از افراد درگیر در این پروژه ، توصیه هایی در مورد نحوه جلوگیری از تأخیر و تأخیر در گور جاسک ارائه کرد. تغییر پروژه. دولت

به گزارش مجله زنده خبری ، متن نامه بیژن زنگنه به مسعود کرباسیان به شرح زیر است: آقای جمهوری مراسم را از روز پنجشنبه 1 تیرماه ، ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به شما و همه همکاران شما در پروژه ، و تشکر مجدد از همه ، آغاز کرد. ادامه کار را ضروری می داند تا این پروژه در روند تغییر و تحول دولت به تصرف درآید. تأخیر نکنید ، به جنابعالی و همه همکاران مرتبط در موارد زیر توجه کنید:

1) مراحل FAC و PAC باید برای چهار پمپ که در یک پمپ خانه کار می کنند انجام شود.

2) تا پایان ماه سپتامبر ، باقی مانده سوراخ کننده های کلاس B و C در خط لوله ، پمپ خانه شماره 2 و سایر تاسیسات که توسط پیمانکاران تحت هدایت شرکت متن / شرکت نفت و گاز پارس منعقد شده است ، حذف می شود. در هر صورت ، طبق رویه های فعلی صنعت نفت ، خط لوله و تاسیسات خشکی برای بهره برداری به شرکت خط لوله تحویل داده می شود.

3) برای ماههای آگوست و سپتامبر ، با همکاری روابط بین الملل / نیکو ، نفت و گاز پارس ، پایانه ها ، اداره کل نظارت بر صادرات و شرکت ملی نفتکش باید به گونه ای برنامه ریزی شود که به طور متوسط ​​حداقل حداقل 5 میلیون بشکه نفت خام در ماه از پایانه مکران.

4) طبق برنامه ، نظارت مستمر باید تا پایان اکتبر انجام شود ، 1400 پروژه زیر به بهره برداری می رسد و در نتیجه ظرفیت صادرات آنها به 400000 بشکه در روز افزایش می یابد:

– راه اندازی چهار دستگاه پمپ در پمپ شماره چهار

– نصب و راه اندازی دومین توپ شناور (SPM)

– بهره برداری از دو مخزن ذخیره سازی در پایانه مکران (در دست ساخت پترو امید آسیا)

5) نظارت بر موارد دیگر ، طبق برنامه توافق شده ، تا پایان آوریل 1401 (مطابق متن پیوست ، امضا شده توسط مدیران مربوطه) ادامه یابد.

6) اتصال خط لوله گوره – جاسک به پالایشگاه بندرعباس برای مبادله عملیاتی ، همانطور که از ابتدا مورد توجه بود ، باید دوباره در دستور کار قرار گیرد و خط لوله ارتباطی برای بازگشت نفت طراحی شده و پس از مراحل لازم ، اجرا شود. .

7) علاوه بر موارد فوق ، بر اساس پیشنهاد دریافتی ، موضوع عرضه نفت خام برای پالایشگاه بندرعباس از پایانه مکران به جای هارک مورد بررسی قرار گرفت و تا ١٢ آگوست گزارش توجیه اقتصادی آن با کمک شرکت ملی نفتکش و مدیریت “شرکت پالایش و توزیع باید تهیه و ارائه شود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا