اقتصادی

کدام مشاغل از فردا در تهران و البرز مجاز به فعالیت هستند؟

اتاق اصناف ایران در بیانیه ای اعلام کرد که از فردا تا یکشنبه فقط 9 گروه بزرگ صنفی مجاز به کار هستند.

به گزارش مجله زنده خبری ، با شیوع موج پنجم شیوع بیماری کرونا و افزایش تعداد بیماران در استان های تهران و البرز ، کلیه دستگاه های دولتی ، بانک ها و گروه های پرخطر اصناف و مشاغل در استان های تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته تعطیل بود.

به دنبال اطلاعیه امروز (18 ژوئیه) ، که بلافاصله توسط وزارت کشور و مطابق با تصویب ستاد ملی تاج ، به منظور کنترل و مدیریت پیک پنجم ، به ویژه برای استانهای تهران و البرز ، اعلام شد ، وزارت Health خواستار خاموش کردن کامل همه دستگاه ها شد. رهبران ، اصناف ، بانکها ، که توسط رئیس جمهور تأیید شد ، طبق فرمان کمپ کرونا ، فقط فعالیت 9 گروه اصناف ، به شرح زیر در شش روز تعطیلی اضطراری از سه شنبه ، 20 ژوئیه تا پایان یکشنبه ، 2 اوت ، در استانهای تهران و البرز مجاز به کار هستند.

1- نانوایی ها
2- سوپرمارکت و مواد غذایی
3- فروش محصولات لبنی
4- فروش محصولات پروتئینی (فقط فروشندگان مرغ ، گوشت و ماهی)
5- فروشگاه های زنجیره ای (فقط سوپرمارکت ها ، مواد غذایی ، نوشیدنی ها ، پروتئین و محصولات بهداشتی)
6- فروشندگان مواد مصرفی پزشکی و دامپزشکی
7- آژانس های تاکسی تلفنی
8- فروشندگان میوه و سبزیجات
9- مراکز آشپزی ، رستوران ها و رستوران های فست فود (خارج)

البته امروز اتاق اصناف ایران بیانیه دیگری صادر کرده بود که طبق آن فعالیت کلیه اتحادیه ها مطابق با پروتکل بهداشتی به جز هفت اتحادیه صنفی از جمله رستوران ها و کافه ها به صورت پذیرایی در محیط داخلی (اما می تواند کار کند در فضای باز) تالارهای پذیرایی سینما و تئاتر راهروهای داخلی و بازارها ، به استثنای راهروهای تخصصی مانند لاستیک ، لوازم یدکی ، سخت افزار ، رایانه های دیگر به غیر از لباس ، کیف ، کفش و تلفن همراه. استخرهای سرپوشیده و باشگاه های تناسب اندام ؛ پارک های تفریحی و باغ وحش ها ؛ نمایشگاه های عمومی و تخصصی در تمام شهرهای کشور با رنگ قرمز مجاز است.

اما در بیانیه جدید گفته شد که در جریان تعطیلی دو هفته ای تهران و البرز اینگونه نبود. بنابراین ، برای شش روز آینده ، در همه شهرهای قرمز به جز تهران و البرز ، همه گروه های حرفه ای حق اقدام دارند ، به جز هفت گروه ذکر شده. اما در تهران و البرز فقط 9 کارگروه اصلی مجاز به کار هستند.

لازم به ذکر است که وضعیت فعالیت های تجاری در تهران و البرز از روز دوشنبه ، 25 اوت هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا