عمومی

بررسی خواص عسل کنار و فواید مصرف آن

خواص عسل کنار کدام است؟

گفته می شود عسل به دلیل سهولت جذب بهتر و مقاومت در برابر کوفتگی ها مخصوصا در مورد فعالیت های فیزیکی، مقاومت خوبی را ایجاد می کند، همچنین باعث تقویت حافظه و کارایی بیشتر آن می شود، بنابراین چه افراد سالم و چه افراد بیمار برای بهبود هر نوع ضعف به ویژه در موارد هضم یا جذب غذا در بدن به آن نیاز دارند. شرکت نهاوند پیشینه طولانی از فعالیت در حیطه زنبور داری پیشرفته و تولید عسل های بکر و طبیعی دارد.

همچنین در سال های اخیر مجموعه تولیدات زنبورستان خود را در زمینه ارگانیک، در تمامی فروشگاه های معتبر ارگانیک کشور عرضه می نماید. عسل کتیرا محصولی از منطقه گلیل می باشد، این منطقه در استان خراسان شمالی و در ۷۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان و در حدود نوار مرزی ایران و ترکمنستان قرار دارد. زنبورعسل هایی که عسل وحشی را تولید می کنند، ریز هستند و با زنبورهای پرورشی تفاوت دارند.

این محصول در مناطقی از جنگل های نیوزیلند و استرالیا توسط زنبورهای عسل از شهد درخت مانوکا که نام علمی گونه وحشی آن Leptospermum scoparum است تهیه میشود و کیفیت بالایی دارد. معمولا پس از تکان دادن بلورهای نامتقارن و بزرگتر تشکیل می شوند.

وقتی به عسل اسطوخودوس اشاره میکنیم، از خواص دارویی آن می توان به ضد قارچ بودن، بهبود زخم، خواص آنتیاکسیدانی بسیار زیاد اشاره کرد. عسل هایی با رنگ زرد روشن، قرمز کم رنگ، رنگ شاه بلوطی، طوسی( اکالیپتوس) و سبز(شهد نباتی) وجود دارند، رنگ عسل کریستالیزه شده روشن تر می گردد چراکه بلور های گلوکز سفید هستند، همچنین گزارش شده بعضی از آن به سفیدی شیر هستند و در برخی منطقه های آفریقای شرقی عسل های کریستالی شده مرغوب یافت می شوند که تقریبا به سفیدی آب یعنی بی رنگ و در حالت مایع هستند.

با این که شکرک زدن نشانه ی منفی نیست اما اگر علاقه ای به آن ندارید عسل فصل یا به اصطلاح تازه تولید بخرید، این مسئله باعث می شود که شما شکرک زدن عسل را مشاهده نکنید. اگر در فصل آلرژی از آبریزش بینی و خارش چشم رنج می برید، عسل می تواند کمک زیادی به شما نماید. به طور خلاصه اگر می خواهید 100 درصد خیال شما از اصل بودن عسل راحت باشد، باید در ابتدا زنبوردار را بشناسید و سپس قیمت عسل کنار برای خرید عسل طبیعی در نظر بگیرید.

خواص عسل و آویشن در درمان بسیاری از مشکلات مرتبط با سلامتی مانند خستگی، آکنه یا گاستریت (التهاب دستگاه گوارش) مفید میباشد؛ اما عسل در درجه اول به سلامت سیستم گوارش و تنفسی ما کمک میکند. عسل وحشی خواص تمامی گیاهان کمیاب را دارد و برای بهبود بسیاری از بیماری ها مناسب می باشد.

مقدار رطوبت یکی از مهم ترین خصوصیات عسل است که کیفیت نگهداری، شکرک زدن و غلظت آن را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از مصرف کنندگان هنوز فکر می کنند که عسل شکرک زده فاسد شده یا با افزودن شکر به آن تقلب صورت گرفته است که این کاملا اشتباه است.شکرک زدن و سفید شدن عسل نتیجه تشکیل بلور های گلوکز منو هیدروژنه است که با توجه به کیفیت و شرایط نگهداری عسل از لحاظ تعداد، شکل و ابعاد تفاوت دارند، هرچه مقدار آب کمتر و مقدار گلوکز عسل بالاتر باشد، عمل شکرک زدن سریع تر صورت می پذیرد.

بیشتر شهد آن مربوط به گیاه گون می باشد و جزو محبوب ترین نوع عسل های موجود در ایران است که با توجه به طعم مطلوب و خواص دارویی که دارد، مورد پسند بسیاری از مردم قرار گرفته است و برای تقویت معده، بیماری های کلیوی و کاهش درد مفاصل بسیار مفید می باشد که دارای رنگ زرد روشن می باشد.

اسفرزه، افسنتین، گل بنفشه، گون، کتیرا، ختمی، کاسنی، گل گاو زبان، مریم گلی، یونجه و بسیاری از گیاهان دیگری که در مناطق زنبورستان های مجموعه آهوتا نیز وجود دارد. رنگ عسل آویشن به طور معمول زرد کمرنگ می باشد و دارای بوی معطری است، اما با توجه به تغذیه زنبورعسل از گل و گونه آن، رنگش نیز تغییر می یابد.

از آنجایی که کشش سطحی عسل پایین است، برای جذب رطوبت، ماده عالی محسوب می شود و منطقه ای که از آن تهیه شده، تعیین کننده کشش سطحی آن است. و پس از شکرک زدن مانند کره یا روغن حیوانی میشود. پس میتوان این عسل را برای هرگونه ضعف بدنی از جمله تقویت استخوانها و تقویت کنندگی جنسی استفاده نمود.

پس از خرید عسل طبیعی، آن را در دمای اتاق (در یک مکان خنک) یا فریزر قرار دهید، اما درون یخچال نگذارید. در اینجا دما نقش مهمی ایفا می کند چرا که شکرک زدن در دمای بالای 25 و زیر 5 درجه سانتی گراد اتفاق نمی افتد. مقدار دمای مناسب برای شکرک زدن مایع حدود 14 درجه سانتی گراد می باشد، اما وجود ذرات جامد آن موجب تسریع عمل شکرک می گردد.

رنگ نسبت به منطقه اصلی گیاه، تاریخ تولید و شرایط نگهداری فرق می کند اما شفافیت یا روشنی به مقدار ذرات معلقی هم چون گرده گیاه بستگی دارد. به این معنی که یک غذای طبیعی با خواص زیادی برای سلامتی است. این محصول دارای طعم خوشایندی است و خواص دارویی فراوانی دارد، مانند: تقویت حافظه، ضدعفونی کننده، اشتها آور، مقوی معده، ضد تهوع که دارای رنگ کهربایی روشن می باشد.

دارای رنگ روشن و شفاف کهربایی می باشد که هنگام رس بستن کمی تیره و کدر می شود. رنگ عسل دامنه ای گسترده از رنگ روشن تا زرد تیره یا سیاه است. این محصول کاملا ایرانیه و توسط من و جمعی از همکاران امتحان شد و جواب داد. طی تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ و تحت عنوان نام «ریشه کن شدن ورم مزمن سینوسی توسط عسل» در مجله HospiMedica International منتشر گردید، مشخص شد که عسل کنار و عسل مانوکا می توانید به ترتیب به صورت ۱۰۰ درصد و احتمال بالای ۶۰ درصد، سوپر میکروب ها را از بین ببرند.

این هم از باورهای غلطی است که باید اصلاح شود. بخش عمده شهد مورد استفاده آن از شکوفه های اقاقیا می باشد که مصرف آن برای کودکان توصیه می شود. اما قبل از اینکه در این مطلب به نحوه تشخیص عسل طبیعی و تفاوت آن با عسل تقلبی بپردازیم بهتر است ابتدا بدانیم که عسل طبیعی به چه عسلی گفته میشود. همچنین اغلب افرادی که دچار ناباروری هستند به وسیله ی مصرف ژل رویال به سرعت درمان می شوند .

یک قاشق چای خوری عسل تقریباً حاوی ۴ گرم فروکتوز است و در صورتی که به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند برای افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که در مراحل اولیه مشکلات مرتبط با مقاومت در برابر انسولین هستند، مشکل ایجاد نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا