ورزش و نشاط

مرندی: سعید با باخت، مرد و زنده شد

مهری رنجبر: مهدی مرندی ، لیبرال تیم ملی والیبال معتقد است بازیکنان المپیک توکیو را از دست ندادند. با این حال ، این تیم راهی دور دوم نشد. اتفاقی که هیچ کس فکرش را نمی کرد. هرچند این روزها شایعات اختلاف سعید معروف با الکنو زیاد شده و دلیل حذف تیم ملی از مقدماتی المپیک گسترده است ، اما او آن را نمی پذیرد و از سعید معروف به طور کامل دفاع می کند. او معتقد است معروف ریشه والیبال ایران است.

* تیم ملی خیلی خشونت آمیز شروع کرد و بعد از دو پیروزی همه فکر می کردند با سومین برد صعود را در دور دوم نهایی می کند ، اما این اتفاق نیفتاد ، چرا که نه؟
من نه می توانم شما را تأیید کنم و نه رد کنم. اما ما همین انگیزه را داشتیم تا مقابل لهستان و ونزوئلا مقابل کانادا بازی کنیم ، اما کانادا فضای بازی داشت. بچه های ما هر چقدر هم صحبت می کنند ، شما در زمین آنها نخوابید ، درست مانند ژاپن ، آنها در تیراندازی عالی بودند ، به طوری که گویا برای هر موقعیت به جای 6 نفر در زمین ، 3 موقعیت وجود داشت. ما مقابل ایتالیا و ژاپن بسیار خوب بازی کردیم ، اما فراموش نکنید که حریفان ما تیم های بزرگی هستند. ما می خواستیم ژاپن را شکست دهیم ، اگرچه خوب کار کردیم ، اما نتوانستیم بازی را خوب مدیریت کنیم و شکست خوردیم. حتی اگر یک درصد بهتر کار می کردیم ، برنده می شدیم و به دور بعد می رفتیم.

* بسیاری منتظر بودند تا تیم به دور چهارم برسد ، به چهار تیم برسد و حتی روی صحنه بیاید.
من به کسی اعتراض نمی کنم ، اما مردم هم حق دارند و هم اشتباه دارند که از ما انتقاد کنند. مردم درست می گویند چون بازی های خوبی را از تیم دیدند ، شاید ملاک بازی با لهستان بود ، اما آنها در مورد اینکه ایران چند مدال جهانی دارد ، که همه از سکوی المپیک انتظار دارند ، درست نیستند؟ شخصی در مورد یک سکو المپیک صحبت می کند ، جایی که تیمش در چهار یا پنج قهرمانی جهان شرکت کرده است ، نه فقط یک قهرمانی جهان. شاید اکنون برزیلی ها بتوانند از تیم والیبال برزیل انتقاد کنند زیرا یک ماه پیش قهرمان لیگ ملت ها شده بودند ، اما نه تنها به فینال المپیک نرسیدند ، بلکه چهارم هم نشدند. این تیم مورد انتقاد قرار گرفته است. ما المپیک را از دست ندادیم ، اما صحبت درباره روی صحنه رفتن چیزی جز فشار روانی بر ما نبود. من فکر می کنم تیم ما جدا از نتیجه خوب کار می کند.

مرندی: سعید گم شد و مرد

* آقای خوشخبر گفت ترس از دست دادن شغل تیم را خراب کرد.
هیچ ترسی از دست دادن وجود نداشت. ما می دانستیم که ما نسل طلایی والیبال هستیم و اگر تیم برنده المپیک توکیو نمی شد ، شاید تا زمانی که والیبال و المپیک بود ، تیم ملی والیبال ایران دیگر آن ترکیب را نداشت. وقتی سعید خداحافظی می کند ، هیچکس نمی تواند جای او را بگیرد ، حتی سعید و امیر گافور. والیبال یک بازی نقطه به نقطه است و لحظه ها درست نبود ، همانطور که قبل از مسابقات وعده داده شده بود.

* بسیاری از کارشناسان دلیل شکست تیم را اشتباه آلسنو در انتخاب بازیکنان می دانند.
کسانی که انتقاد می کنند به روز نیستند. گفتن مالیات نداره آلکنو بهترین ها را برای المپیک انتخاب کرد ، آیا استقبال بهتری از میلاد و میثم صالحی داریم؟ یا از امیر گافور و صابر پشت خط بهتر است؟ او حتی بهترین های ایران را برای موقعیت پارچ ، سرعت و لیبرو انتخاب کرد. البته من گیرنده بودم و هر جا که تیم گیر می کرد حرکت می کردم. زمان می تواند این انتخاب را تأیید کند. بسیاری ممکن است اعتراض کنند زیرا بازیکن خاصی انتخاب نشده است ، اما تعداد تیم های المپیک با NVL بسیار متفاوت است.

* آیا این درست است که سعید معروف با آلکنو مخالفت کرد و ست سوم در بازی با ژاپن ، وقتی تعویض شد ، نمی خواست ست چهارم را انجام دهد؟
سعید معروف هرگز چنین نبوده است. او از سال 2010 که به ولاسکو آمد وضعیت والیبال خود را بهبود می بخشد. من می گویم 10 سال ، اما او 15 سال به تیم ملی فرستاده بود. در طول این 15 سال ، او با عمل و نگاهی به مسیر و نقطه قضاوت شد. سعید یکی از ارکان و ریشه های والیبال بود. از آنجا که او بیرون از زمین بود و اخم کرد ، اینها را می گویند. شاید این لحظه ناراحت کننده نتیجه تیم بود یا اگر او نمی خواست بیاید ، شرایط تیم خوب بود. همه می دانند که کسی که می خواهد خداحافظی کند می خواهد به بهترین نتیجه برسد. این حرف ها در مورد سعید اصلا درست نیست.
مرندی: سعید گم شد و مرد

* سعید معروف بعد از باخت گریه کرد.
شاید دوربین فقط یک لحظه گریه سعید را نشان داد ، اما من می گویم که سعید قبل از گریه مرد و زنده شد. متاسفانه کسی آنجا نبود. سعید در رختکن بسیار گریه کرد و خبر خوب او را مطمئن کرد.

* آیا المپیک توکیو تلخ ترین المپیک والیبال بود؟
فکر نمی کنم بعد از لیگ ملت ها به خاطر عملکرد بهتر تیم المپیک تلخ بود. اگر تیم به دور بعد صعود می کرد ، شرایط خیلی بهتر می شد. ما فقط نتیجه نگرفتیم
* به نظر می رسد گروه ایران مجذوب شده است زیرا هیچ تیمی از گروه ایران راهی نیمه نهایی نشده است. در حال حاضر جادو نیست ، اما این بازی های المپیک است. برای همه خیلی سخت است. ببینید ، ایالات متحده صعود نکرد ، اما آرژانتین که به سختی به دور دوم رسید ، برزیل را هم شکست داد. آرژانتین تنها دو بازیکن سطح بالا به نام های دسگو و کونته داشت اما بدون فشار کار کرد. اما برزیل ، ستاره و پرافتخارترین تیم جهان ، به نیمه نهایی نرسید.

* آیا چیزی باقی مانده است؟
صف همه افراد خونگرم که همیشه از تیم ملی والیبال حمایت کرده اند. آنها در اینجا از ما حمایت کردند. امیدوارم تیم ملی در مسابقات آینده موفق باشد.

بیشتر بخوانید: بزرگترین خیانت توسط آقایان عشق ، شکوه استقلال صورت گرفت

253 251

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا