بین المللی

بیم یونان ازسیل پناهجویان؛ تکمیل دیوار مرزی 40 کیلومتری با ترکیه

به گزارش گروه بین الملل فارس ، یونان از تکمیل دیوار حصار 40 کیلومتری در مرز با ترکیه ، مجهز به دستگاه های نظارتی جدید برای جلوگیری از مهاجرت مهاجران به اروپا به ویژه پس از حوادث افغانستان خبر داد.

به گفته خبرنگار یونانی ، یونان در تلاش است آنچه را که در سال 2020 اتفاق افتاد ، هنگامی که هزاران مهاجر و پناهجو از یونان وارد اروپا شدند ، متوقف کند. وزیر حفاظت مدنی یونان گفت: “بحران در افغانستان وضعیت جدیدی را در عرصه ژئوپلیتیک منطقه ایجاد کرده و فرصتی را برای هجوم مهاجران ایجاد کرده است.” وی افزود آتن اجازه نمی دهد مهاجرت تحت فشار یونان انجام شود و زمینه های آن ایمن و غیرقابل نفوذ است.

در همین حال ، ترکیه نیز از ترس سیل مهاجران افغان از تکمیل دیوار مرزی در مرز جنوبی خود خبر داده است.

به گزارش وب سایت العربی ، یک مقام ارشد ارتش ترکیه گفت: 54 مورد شامل نیروهای امنیتی ، کماندو و نیروهای امنیتی در پشت مرز مستقر شده اند.

ترکیه و یونان نقاط اصلی ترانزیت مهاجران برای عبور از اروپا بوده و از جنگ فرار کرده و زندگی جدیدی را آغاز کرده اند. در همین حال ، ترکیه یونان را متهم به اخراج دسته جمعی و اخراج اجباری بدون مهاجرانی کرده است که به پناهندگی دسترسی دارند ، برخلاف قوانین بین المللی است.

عمر چلیک ، سخنگوی حزب عدالت و توسعه اخیرا گفته است که هیچ کشوری نباید ترکیه را اردوگاه پناهندگان خود بداند ، زیرا این کشور دیگر ظرفیت بازداشت مهاجران غیرقانونی را ندارد.

چلیک در یک کنفرانس خبری گفت: “ادارات دولتی در حال مذاکره با همه طرف های مربوطه هستند.” تقسیم وظایف بین نهادهای دولتی انجام می شود. ترکیه افرادی را که از مرگ فرار می کنند در آغوش می گیرد. اما ما اجازه نمی دهیم که از ما سوء استفاده شود. “

وی با انتقاد از لحن “فاشیستی” و نژادپرستانه برخی کشورها نسبت به مهاجران گفت: “ترکیه کشور مهاجران نیست. هیچ کس نباید در مورد منطقه چنین تصوری داشته باشد. ترکیه دیگر ظرفیت پذیرش موج بیشتر مهاجران را ندارد ».

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا