اقتصادی

اعزام ۶۴ هزار نفر از زوار به عتبات عالیات/ رفع مشکل مسافران هواپیمایی العراقیه

وزیر راه و شهرسازی از اعزام 64 هزار زائر اربعین حسینی به عتبات عالیات از مرزهای زمینی و هوایی امروز تا ساعت 6 صبح خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، رستم گاسمی ، وزیر راه و شهرسازی در مورد پروازهای اربعین گفت: طبق مصوبات ستاد اربعین ، 60 هزار زائر باید تحت توافق با دولت عراق اعزام می شدند.

وی ادامه داد: حدود ساعت 6 صبح امروز حدود 64 هزار نمازگزار از مرزهای هوایی و زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند که از این تعداد 59 هزار نفر مسافر پروازهای اربعین بودند. تاکنون حدود 25000 نفر بلیط برگشت را خریداری کرده اند و پیش بینی می شود این تعداد افزایش یابد.

گاسمی افزود: ما در حال حاضر سعی داریم نمایندگان خود را در فرودگاه های نجف و بغداد مستقر کنیم تا روند بازگشت را مدیریت و نظارت کنند. امیدواریم بازگشت زائران اعم از هوایی یا زمینی از مرز مهران هموار باشد. ما قبلاً 2500 اتوبوس برای بازگشت حجاج از طریق زمین هماهنگ کرده ایم و برنامه داریم در صورت لزوم این تعداد را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر سرزده خود در فرودگاه شب گذشته امام خمینی (ره) نیز گفت: شب گذشته به دلیل مشکلات موجود ، بازدید میدانی از فرودگاه امام خمینی (ره) داشتم.

در این بازدید مقرر شد همه کسانی که بلیط عراقی دریافت کرده بودند اما ویزا نداشتند پس از دریافت ویزا به عتبات عالیات اعزام شوند.

وی ادامه داد: پس از این اقدام همه این مسافران تا صبح امروز به عراق منتقل شدند و این مشکل برطرف شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا