اجتماعی

تدوین ۳ برنامه ۷ ساله برای تکمیل شبکه خطوط متروی تهران

مطالعات مربوط به اولویت بندی اجرای خطوط و ایستگاه های 4 خط جدید شبکه مترو ، که کلیات آنها در فوریه 2017 در چارچوب کلی طرح حمل و نقل ریلی به تصویب شورای عالی ترافیک جاده ای وزارت کشور رسید ، در کمیته راهبردی شرکت مترو تهران تنظیم و نهایی شد.

به گزارش مجله زنده خبری ، علی امام ، مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: بر اساس مطالعات انجام شده امکان اجرای قسمتهای مختلف خطوط 8 تا 11 شبکه زیرزمینی پایتخت بر اساس معیارهای حرکت ، بهره برداری ، فنی و مزایای در صورت تأمین منابع مالی لازم ، که عمدتا غیر نقدی و به صورت نظافت املاک و مستغلات است ، هزینه های هر قطعه مورد بررسی قرار گرفت و اولویت بندی شد تا در قالب 3 برنامه 7 ساله تهیه شود.

مدیر اجرایی شرکت مترو افزود: “برنامه جامع حمل و نقل ریلی پایتخت با توجه به افق 1420 تهیه و تصویب شده است. البته امکان اجرا و بهره برداری از 50 کیلومتر شبکه راه آهن زیرزمینی وجود دارد. در هر دوره 7 ساله “

در مطالعات مربوط به برنامه ریزی احداث خطوط جدید و ایستگاه های متصل ، جزئیات کامل مانند زمان عبور بیل مکانیکی مکانیزه از محل ایستگاه های واقع شده ، تاریخ دقیق تملک موقت زمین برای هر ایستگاه ، زمان ساخت سازه حفاظتی ، تاریخ ساخت هسته مرکزی خرید و نصب تجهیزات الکتریکی و مکانیکی در ایستگاه ها ، تعیین مسیر و ساعات کار هر ایستگاه به وضوح مشخص شده است.

به گزارش وب سایت شهر ، احداث خط 10 که در اردیبهشت ماه سال جاری توسط ایستگاه دریاچه شهدای خلیج میدان پرسی انجام شد ، بر اساس همین تحقیق و برنامه 20 ساله شرکت مترو تهران است و امیدواریم با حمایت دولت ، شورای اسلامی و دولت شهر می توانند برنامه های 7 ساله توسعه خطوط مترو را که برای سه دوره برنامه ریزی شده است ، اجرا کنند. بر این اساس ، اجرای اولین برنامه 7 ساله خطوط جدید در قالب برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت شهردار تهران و شورای ششم ، پس از تصویب ، در دستور کار شورای شهر قرار خواهد گرفت. شرکت بازرگانی مترو تهران.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا