اقتصادی

چگونه هزینه قبض برق را ۳۵ درصد کاهش دهیم؟

با اجرای راهکارهایی برای کاهش مصرف گرما در بخش ساختمان و لوازم برقی ، می توان قیمت قبوض برق را تا 35 درصد کاهش داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، گرما باعث افزایش مصرف برق و رقم های مربوطه در قبوض شده است ، اما نیازی به نگرانی نیست و این مشکل را می توان با راه حل های ساده حل کرد. استفاده از حداکثر میزان نور طبیعی روز (به ویژه با برداشتن پرده در طول روز) ، جایگزینی لامپ های رشته ای با لامپ های کم مصرف ، استفاده از روشنایی محلی (چراغ مطالعه) ، خاموش کردن روشنایی غیر ضروری و اضافی (اتاق های خالی) و استفاده از گروهی از وسایل مانند تلویزیون ، نورپردازی و از جمله عوامل مثر در این زمینه هستند.

همچنین از بخاری برقی مانند بخاری برقی و آبگرمکن برقی استفاده نکنید (مصرف بخاری برقی 2000 وات معادل 100 لامپ با مصرف کم 20 وات است) ، از کولرهای گازی (شامل اسپلیت) برای سرمایش استفاده نکنید. و گرمایش و در صورت استفاده به عنوان مثال ، دستگاههای تنظیم درجه حرارت تا 24 درجه سانتیگراد ، استفاده از سایبان برای کولرهای آبی ، لامپهای خلاء و لامپها ، کاهش تعداد لامپهای غیر ضروری ، لوسترها و چراغها ، استفاده از وسایل برقی با برچسب با بالاترین مصرف انرژی و تنظیم صحیح ترموستات و بررسی دقیق نوار پلاستیکی اطراف درب یخچال می تواند در کاهش مصرف انرژی موثر باشد.

علاوه بر کاهش دفعات و مدت زمان باز و بسته شدن وسایلی مانند یخچال و فریزر ، استفاده از لامپ های قابل شارژ در ساعات اوج مصرف با شارژ در ساعات غیر اداری بدون استفاده از حالت آماده به کار در وسایل برقی و قطع جریان برق آنها با کلید در صورت عدم استفاده ، برخی از برنامه ها مانند لباسشویی ، اتوکشی و غیره را منتقل کنید. در ساعات کوتاه ، از تایمرهای هوشمند برای کنترل روشنایی در اماکن عمومی مانند راهروها ، پارکینگ ها و پله ها استفاده کنید و مواد غذایی را بیش از مقدار مورد نیاز در یخچال ذخیره نکنید ، تأثیر مهمی در مدیریت مصرف برق دارد.

از بین بردن گردش هوا در یخچال بدون یخ زدایی با نگهداری مناسب غذا ، حفظ حداقل فاصله 25 سانتی متری بین یخچال و دیوارها یا سایر تجهیزات اطراف ، انتقال ساعات کاری به ساعات شلوغی ، خاموش کردن چراغ ها و یخچال های اداری و وسایل گرمایشی بعد از ساعت ، آموزش خاموش کردن استفاده های غیر ضروری ، به ویژه روشنایی به کودکان ، و استفاده از لوله کشی آب گرم به جای استفاده از آب گرم در ماشین های لباسشویی نیز نقش مهمی دارد.

تنظیم حداقل سرمایش ممکن در یخچال ، استفاده مداوم از سرعت کم کولر آبی و تلاش برای جلوگیری از زباله ناشی از سرمای ناشی از آن می تواند در کاهش هزینه های خانگی نقش مهمی داشته باشد ، همچنین به دلیل محدودیت های موجود در تامین برق. که همه مشترکین توجه ویژه ای به این موضوع مهم دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا