اجتماعی

دولت سیزدهم پیگیر پیشرفت های حاصل از توسعه مناطق روستایی

وزیر کشور در بیانیه ای با بیان اینکه این روستا مرکز تولید و اشتغال کشور است ، گفت: در دستور کار قرار بگیرید.

به گزارش مجله زنده خبری ، متن بیانیه احمد وحیدی وزیر کشور که به مناسبت روز روستا و عشایر صادر شده است به شرح زیر است:

“رونق آبادی های روستایی مانند تبلور زندگی اجتماعی-اقتصادی جامعه از دیرباز نقش مهمی در توسعه پایدار مناطق روستایی و توسعه ملی کشور داشته است. بنابراین اهمیت و موقعیت روستاها به عنوان مراکز ارزشمند تولید و ثروت در سیاست و برنامه های توسعه ملی را در سال های اخیر بیشتر نمایان کرد.

توسعه و آبادانی روستایی همواره یکی از دغدغه های اصلی کارکنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و دستیابی به توسعه روستایی ، لزوم توجه به روستاها و ارتقاء بخش کشاورزی و فعالیت های مربوطه ، همراه با حل مشکلات و چالش های موجود در این حوزه ضروری است. این امر به ویژه در سالی اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب (رحمت الله علیه) آن را ماهرانه “تولید ، پشتیبانی و موانع” نامیدند و دهقانان و عشایر گرانقدر نقش برجسته ای در اجرای این شعار ایفا کردند. و رشد کشور مورد علاقه ما ..

در همین حال ، اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهقانان نقش مهمی در تبلور نظام مردم سالاری دینی دارند که شامل مشارکت دهقانان و جوامع محلی در سیستم تصمیم گیری ، تصمیم گیری و برنامه ریزی در مورد مسائل مربوط به آنها می شود. سرنوشت همچنین دهیاران کشور به عنوان مدیران ارشد روستایی در سالهای اخیر اقدامات زیادی را برای توسعه و رونق آبادیهای روستایی انجام داده و نقش مهمی در ارتقای کیفیت این شهرکها داشته اند. در واقع به لطف و توفیق خداوند و به برکت وحدت و همبستگی ملی ، خدا را شکر پیشرفت قابل توجهی در توسعه روستایی به دست آمده و تلاش می شود با رویکردی جدید این مسئله با قدرت مضاعف توسط دولت سیزدهم حل شود.

امیدواریم در سالهای آینده با برنامه ریزی لازم و رفع شکاف های موجود و تقویت آموزش و توانمندسازی دهقانان عزیز ، اقدامات شایسته ای در راستای روستا و دهقانان انجام شود و شاهد توسعه روزافزون کشور باشیم. روستاها

“من برای روز روستا و عشایر ارزش قائل هستم و برای خداوند متعال موفقیت ، خدمت ، سربلندی و افتخار برای دهقانان عزیز و زحمتکش و عشایر غیور و زحمتکش کشورمان آرزومندم.”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، 6 اکتبر در تقویم ملی روز روستاها و عشایر اعلام شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا