اقتصادی

کمیته زغال در استان کرمان احیا شود/ پیگیر مشکلات کارگری هستیم

مجله زنده خبری/ کرمان معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه حمایت های این وزارتخانه همواره پشت زغال سنگ بوده است، گفت: احیای کمیته زغال سنگ در استان کرمان ضروری است.

اسدالله کشاورز شامگاه چهارم آبان در جلسه شورای معدن در استان کرمان گفت: بر اساس قانون معادن، دولت به ایمیدرو اجازه داده است در صورتی که معادن بر اساس پنج اصل بهره وری فعالیت کنند، معافیت 20 درصدی از حقوق دولتی را در نظر بگیرد، اما پیشنهاد من. دارند این است که این معافیت 20 درصدی برای همه معادن یکسان نیست و باید بر اساس بهره وری داده شود.

وی با اشاره به امتیازات دیگر در حوزه معادن ادامه داد: پیش بینی می شود معادن برای بهینه سازی کارهای تحقیقاتی انجام دهند و تحقیقاتی که به نفع آینده معدن است از 10 درصد معافیت از حقوق دولتی برخوردار شوند. استان ها تفویض نمی شوند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از تفویض اختیارات بیشتر به شورای معدن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: چندین استان بزرگ زغال سنگ در کشور داریم و مشکلات کارگری آنها را رصد می کنیم و برای ساماندهی نیروی کار تلاش می کنیم. وضعیت.

وی گفت: حدود 200 میلیارد فولاد در بودجه 1400 برای پایگاه های امداد و نجات در نظر گرفته ایم و چهار مورد در حال انجام آزمایشی است و مقرر شده است که در اختیار هلال احمر قرار گیرد تا هم استخراج و هم حوادث را پوشش دهد. آنها می توانند در زمان بحران از آنها سوء استفاده کنند.

این کشاورز با بیان اینکه حمایت های وزارتخانه همواره پشت زغال بوده است، گفت: احیای کمیته زغال سنگ در استان کرمان ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا