عمومی

آشنایی با انواع پارچه های شال و روسری

شناخت نوع جنس شال و روسری جزء آن دسته نکاتی هست که هر خانم خوش تیپ و خوش استایلی باید آن را بداند. چرا که با توجه به موقعیت های مختلف خود می تواند مناسب ترین نوع را انتخاب کند و همیشه بهترین باشد و بدرخشد!

حال در ادامه می خواهیم شما را با انواع جنس های شال و روسری آشنا کنیم تا هنگام خرید شال شیک زنانه بهترین انتخاب را داشته باشید.

شال و روسری سیلیک

این نوع پارچه بسیار سبک و براق هستند و در مقابل کشش و پارگی مقاومت بالایی دارند، پارچه دیر به دیر چروک میشود و از بین میرود ‌‌‌‌‌، چون دارای پروتئین هستند هادی حرارت نیستند و آن را در خود نگه میدارند .همچنین به دلیل عایق بودن و لطافتی که در این پارچه استفاده شده هم در زمستان و هم در تابستان قابل استفاده می باشد.

شال و روسری پلی استر و ویسکوز

پارچه یا الیاف ویکوز جذب رطوبت بالایی دارند اما در برابر رطوبت و شسته شدن مقاومت زیادی ندارند و عمرشان کاهش می یابد. همچنین شال و روسری هایی با این جنس به سادگی چروک می شوند و آن ها را باید مدام اتو بزنید.

پارچه های ویسکوز در ابتدا ظاهر درخشان و براقی دارند اما اگر این پارچه را در آب جوش بیندازید این برق از بین رفته و به مرور زمان کدر می شود.

اما این پارچه مزایایی هم دارد از جمله اینکه خنک است، برق تولید نمی کند و هادی گرماست و خاصیت رنگ پذیری بالایی دارد و میتواند اکثریت رنگ ها را به خود بگیرد.

شال و روسری نخی

جنس روسری های نخی از زیر مجموعه پارچه های پنبه ای به شمار می رود بنابراین نازک و بسیار سبک هستند و بیشتر برای فصول گرم سال (بهار و تابستان) کاربرد دارند. یکی از مزیت های بسیار خوب روسری های نخی که سبب برتری آن بر روسری هایی مثل حریر و ساتن است سر نخوردن آن از روی سر است.

این نوع روسری در محل گره روسری چروک می شوند و در طرح ها و رنگ بندی های بسیار متنوعی تولید می شوند. این جنس از پرکاربرد ترین اجناس شال و روسری می باشد و در مقایسه با بقیه روسری های از قیمت مناسب تری برخوردار است.

شال و روسری ساتن

این نوع شال و روسری بسیار نرم و براق هستند و باعث زیبایی شما در استایل می شوند. در ظاهر شباهت زیادی به پارچه های ابریشمی دارند اما نسبت به آن ها ضخیم تر هستند و پشت آن ها مات می باشد . از معایب این پارچه میتوان به سر خوردن آن ها اشاره کرد. این نوع پارچه ها حساس هستند و زود نخ کش می شوند همچنین به علت اصطکاک بین قسمت های مختلف پارچه در هنگام پوشیدن صدای خش خش شنیده می شود در کل این نوع روسری ها بیشتر برای مجالس و میهمانی ها کاربرد دارند و برای بیرون رفتن و خیابان و خانم های پر مشغله توصیه نمی شود.

شال و روسری موهر

پارچه موهر از پشم بز ماده ساخته می شود و به علیت کمیاب بودن گران میباشد و روسری های که از این پارچه ساخته می شوند دیر به دیر چروک میشوند . اگر میخاهید به مرغوب بودن این پارچه پی ببرید کافی است یک تار از آن را بسوزانید اگر یک چیزی مشابه بوی کز را به مشام خود حس کردید این پارچه مرغوب است زیرا اکثرا برای این که گران است آن را با نایلون و پرلون ترکیب می کنند این پارچه ها از کشسانی بسیار زیادی بر خوردار هستند.

شال و روسری حریر

این نوع روسری مانند روسری های نخی، سبک و نازک هستند ولی به نسبت روسری های نخی بیشتر سر میخورند و به همین دلیل مناسب استفاده های روزانه نمی باشند و بهتر است از آن ها در مجالس و مهمانی ها استفاده کنید. پارچه هایی به شدت لطیف و نازک بوده و بسیار سبک هستند.

طرح و نقش های متنوعی در آنها به چشم میخورند و از طیف رنگ های ملایم و کمرنگ تا رنگ های شاد و زنده در آنها به چشم میخورد. تا حدی سر میخورند و اگر روز پرمشغله ای دارید بهتر است استفاده از شال و روسری حریر را برای روزی دیگر و استفاده در مجالس و مهمانی ها موکول کنید. مناسب برای ست کردن با لباسهای مجلسی می باشند و گزینه ای خوب برای خرید روسری بهاره و استفاده در جشن های برپا شده در محیط های عمومی همچون کافی  شاپ و …هستند.

شال و روسری ژاکدار

این نوع روسری ها  در فرایند بافت طرح خود را میگیرد، در واقع اصلا ربطی به جنس آن ندارد و طرح های متنوع و زیبایی را میتواند شامل شود و یکی از بهترین ویژگی هایی که این نوع روسری ها دارند این است که در فرایند رنگ آن ها از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. از دیگر ویژگی های آن میتوان به مقاومت بالای چروک اشاره کرد همچنین این نوع شال و روسری ها از خاصیت کشسانی برخوردار هستند وطرح های برجسته ای که زیبایی خاصی به آنها می بخشد.

شال و روسری ابریشمی

شال و روسری ابریشمی از مقاوم ترین، لطیف ترین، سبک ترین و گران ترین پارچه های موجود در بازار می باشند و بیشتر برای مجالس و میهانی ها کاربرد دارند.

شال و روسری پشمی

جنس شال و روسری های پشمی مانند روسری های نخی از پنبه است. ولی بیشتر برای فصول سرد سال کاربرد دارد چرا که ضخامت بالاتری نسبت به دیگر پارچه ها دارد و به علت محبوس شدن هوا در میان الیاف آن در برابر سرما به عنوان عایق عمل می کند. این نوع پارچه ها کمتر چروک می شوند ولی اگر زمانیکه مجبور به اتو کردن شدید این کار را به صورت غیر مستقیم انجام دهید و یک پارچه ای را روی شال یا روسری قرار دهید.

این نوع روسری ها را می توانید با لباس های گرم زمستانی ست کنید.

تولید شال و روسری ؛ نکات مهمی که قبل از راه اندازی تولیدی شال باید بدانید!

رایج ترین و پرکاربردترین پوشش سر برای خانم ها در ایران شال و روسری است، به همین دلیل خانم ها سالانه شال و روسری های زیادی خریداری می کنند، از همین گفته می توان به فروش بالای شال و روسری در ایران پی برد. به همین دلیل افرادی که می خواهند در حرفه ای پر سود مشغول به کار شوند تولید شال و روسری را انتخاب می کنند.

اما صرف این که افراد انتخاب کنند وارد این حرفه شوند کافی نیست و همان طور که می دانید برای این که افراد وارد یک کسب و کار شوند مهم ترین قدم این است که درست و قوی شروع کنند. به همین منظور ما تصمیم داریم شما را با جزئیاتی که باید در این حرفه بدانید آشنا کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پارچه ی مناسب شال و روسری

اولین نکته ای که در مورد تولید شال و روسری باید به آن اشاره کنیم انتخاب پارچه مناسب است، زیرا هر پارچه ای برای تولید شال و روسری مناسب نیست و همچنین با توجه به تغییر فصل ها پارچه هایی که برای تولید شال و روسری مورد استفاده قرار می گیرند نیز متفاوت است.

برای مثال بانوان ترجیح می دهند در روزهای گرم سال از روسری و شالی استفاده کنند که جنس نازکی دارد و در روزهای سرد نیز می خواهند از پارچه ای برای شال و روسری خود استفاده کنند که جنس ضخیم تری دارد. در ادامه پارچه های مناسب برای تولید شال و روسری را مورد بررسی قرار می دهیم.

پارچه ی مناسب برای شال و روسری مناسب فصول گرم سال:

  • پارچه ی نخی: پارچه ی نخی، پارچه ای که برای تولید شال و روسری در فصول گرم سال مناسب است و همچنین به دلیل این که این نوع پارچه بافتی نازک و سبک دارد باعث گردش هوا و کاهش دمای بدن می شود و تنها نقصی که این نوع پارچه دارد این است که به دلیل بافت نازکی که دارد خیلی زود چروک می شود.
  • پارچه ی ابریشمی: یکی از بهترین انتخاب هایی که می توان برای تولید شال و روسری در فصل بهار داشت استفاده از پارچه ی ابریشمی در تولید شال و روسری است، البته توجه داشته باشید که این نوع پارچه نسبت به سایر پارچه ها از قیمت بیشتری برخوردار است اما با عین حال از جمله پارچه های مناسب برای شال و روسری در فصول گرم و سرد سال است.

پارچه ی مناسب برای شال و روسری مناسب فصول سرد سال:

  • از جمله پارچه های مناسب برای تولید شال و روسری مناسب فصول سرد سال، پارچه های پشمی و نخی است. پارچه های پشمی از جمله پارچه های دارای الیاف طبیعی هستند که به دلیل خاصیت کشسانی که دارد پس از شستشو شکل ظاهری خود را از دست نمی دهند و همچنین به دلیل این که تراکم بالایی دارند و مدت زمان زیادی طول می کشد که دچار ساییدگی شوند از جمله پارچه هایی هستند که تولید کنندگان شال و روسری از آن ها برای تولیدات پاییزه و زمستانی خود استفاده می کنند، در ضمن رنگ بندی متنوعی نیز دارند و همین باعث جذابیت این نوع پارچه ها برای تولیدات زمستانی شال و روسری می شود.

اما به طور کلی از جمله انواع پارچه ی مناسب شال و روسری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع پارچه مناسب شال و روسری

پارچه ی ساتن

پارچه ی ساتن پارچه ای براق است که سطحی صاف دارد و پشت پارچه نیز معمولا مات است. نکته ی دیگری که باید در مورد پارچه ی ساتن به آن اشاره کنیم این است که شال و روسری هایی که از جنس پارچه ی ساتن تولید می شوند بیشترین کاربرد را برای مجالس و مهمانی ها دارند. در نهایت این که پارچه ی ساتن قیمت آن نسبت به قیمت پارچه ی ابریشم برای تولید شال و روسری کم تر است.

برای خرید پارچه ساتن، به حراجی ویژه روسری شاپ سری بزنید!

پارچه ی حریر

پارچه ی حریر پارچه ی ابریشمی نازکی است که جنسی لطیف، خنک، نازک و لخت دارد. شال و روسری هایی که از جنس پارچه ی حریر تولید می شوند مانند شال و روسری هایی که از جنس پارچه ی ساتن هستند بیشتر برای مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این نوع پارچه نسبت به پارچه ی نخی بیشتر از روی سر سر می خورد و البته نسبت به پارچه ی نخی گران تر است.

برای مشاهده انواع پارچه های حریر، دسته بندی پارچه حریر فروشگاه روسری شاپ را ببینید!

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی روسری شاپ

پارچه ی نخی

پارچه ی نخی زیر مجموعه ی پارچه های پنبه ای هستند، این نوع پارچه ها هادی حررات هستند و می توانند حررات بدن را به بیرون منتقل کنند به همین دلیل استفاده از پارچه ی نخی برای فصول گرم سال باعث می شود که سر کمتر عرق کند. از جمله دیگر ویژگی های این نوع پارچه می توان به راحت اتو شدن آن ها اشاره کرد و همچنین این که این نوع پارچه ها روی سر، سر نمی خورند و قیمت مناسبی نیز دارند.

خرید انواع پارچه متری رو با روسری شاپ تجربه کنید.

پارچه ی ابریشمی

پارچه ی ابریشمی جزو پارچه هایی است که دارای الیاف طبیعی است و همچنین یکپارچه و بادوام است به همین دلیل قیمت آن نسبت به سایر انواع پارچه هایی که برای تولید شال و روسری مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر است. از دیگر خصوصیات پارچه ی ابریشمی می توان به مستحکم بودن، لطیف و سبک بودن آن اشاره کرد. در نهایت این که این پارچه به راحتی اتو می شود و می توان گفت شال و روسری هایی که از جنس پارچه ی ابریشمی هستند را برای تمام فصول سال مورد استفاده قرار داد.

رنگ های مناسب شال و روسری

در کنار پارچه هایی که می توان از آن ها برای تولید شال و روسری استفاده کرد رنگ های مناسب شال و روسری از اهمیت بالایی برخوردار هستند، به دلیل این که شال و روسری مخصوص بانوان تولید می شود باید روی زیبایی آن ها تمرکز زیادی شود، از جمله عواملی که می تواند بر زیبایی پارچه ی شال و روسری تاثیر بگذارد رنگ شال و روسری است.

  • ترکیب سایه روشن های رنگ آبی: برخی از خانم ها به ست کردن رنگ لباس های خود اهمیت زیادی می دهند، برای مثال در پاییز که از شلوارهای جین زیاد استفاده می شود، خانم ها ترجیح می دهند از رنگ های تیره و روشن آبی استفاده کنند که رنگ شلوار و شال شان در یک طیف رنگ باشند و همین مسئله می تواند جلوه زیبایی به لباس ها بدهد.
  • ترکیب رنگ های روشن: یکی دیگر از طیف رنگ هایی که پیشنهاد می شود برای تولید شال و روسری از آن استفاده شود ترکیب رنگ های روشن است، به دلیل این که در پاییز از رنگ های پاییزی برای لباس ها استفاده می شود استفاده از رنگ های روشن برای تولید شال و روسری به شدت مورد استقبال خانم ها قرار می گیرد.
  • رنگ قرمز تیره: رنگ قرمز تیره به دلیل جذابیتی که می تواند برای خانم ها به دنبال داشته باشد به شدت مورد استقبال خانم ها قرار می گیرد. به خصوص خانم هایی که می خواهند در لباس های خود از رنگ های تیره مانند رنگ مشکی استفاده کنند به دلیل این که رنگ قرمز تیره می تواند جلوه ی خاصی به آن ها ببخشد ترجیح می دهند از این رنگ برای شال یا روسری خود استفاده کنند.
  • رنگ های متفاوت و شاد: همیشه افرادی هستند که می خواهند در زندگی خود تنوع ایجاد کنند و یکی از این تنوع ها می تواند تنوع در رنگ لباس باشد. رنگ های روشن باعث نشاط بخشیدن به چهره ی فرد می شود به همین دلیل برخی از خانم ها ترجیح می دهند از رنگ های شادی برای شال و روسری خود استفاده کنند.
  • رنگ های مکمل: استفاده از رنگ های مکمل در تولید شال و روسری را نباید از یاد ببرید. ترکیب برخی از رنگ ها در کنار یکدیگر زیبایی دو چندانی به افراد می دهد و این مسئله نیز از چشم تیزبین خانم ها دور نمانده است، به عنوان نمونه استفاده از رنگ قرمز و مشکی از جمله رنگ هایی است که هم مناسب تمام فصول سال است و هم ترکیبی خیره کننده را روی شال و روسری ایجاد می کند.

طراحی روی شال و روسری

اغلب خانم ها ترجیح می دهند از شال و روسری هایی استفاده کنند که در کنار پارچه و رنگ مناسبی دارد، طرح خاص و متفاوتی داشته باشد، همچنین این کار باعث می شود که زیبایی شال و روسری دو چندان شود و جلوه ای خاص به شال بخشیده شود.

برای این که بتوانید طرح های زیبایی را برای تولید شال و روسری خود انتخاب کنید می توانید ابتدا انواع مدل های نقاشی روی شال و روسری را مشاهده کنید، سپس از آن ها ایده بگیرید و با استفاده از ابتکار خود طرح های زیبایی را برای شال و روسری های تولیدی خود طراحی کنید. سپس می توانید با استفاده از نقاشی رنگ روغن و اکریلیک و … طرح مورد نظر خود را با رنگ بندی زیبا روی پارچه ی شال و روسری پیاده کنید.

البته مسئله ای که در این جا باید به آن اشاره داشته باشید این است که از رنگ هایی برای طرح خود استفاده کنید که با رنگ شال یا روسری مطابقت داشته باشند تا نقاشی شما را خاص و متفاوت کند. همچنین توصیه می شود برای نقاشی روی پارچه ی شال و روسری از رنگ های اکریلیک استفاده کنید و طرح های خود را با استفاده از کاربن و یا شابلون روی پارچه منتقل کنید و سپس آن ها را رنگ آمیزی کنید.

چاپ روی شال و روسری

یکی دیگر از راه هایی که می توان جلوه ی خاصی به شال و روسری بخشید استفاده از طرح های چاپی برای شال و روسری است. امروزه از متدهای مختلفی برای چاپ طرح روی شال و روسری انجام می شود که البته این متد بستگی به رنگ، جنس و بافت شال و روسری مورد نظر دارد. برای مثال اگر رنگ شال مورد نظر کاملا سفید باشد و الیاف آن از جنس نخ پلی استر باشد می توان بدون در نظر گرفتن محدودیت رنگ طرح مورد نظر را به صورت مستقیم روی شال چاپ کرد. که در ادامه این مبحث می خواهیم انواع چاپ روی شال و روسری را مورد بررسی قرار دهیم.

  • چاپ بر روی شال سفید: چاپی که بر روی شال سفید انجام می شود کمی متفاوت با چاپی است که روی شال های رنگی انجام می شود زیرا کیفیت بهتری دارد یعنی چاپ به گونه ای انجام می شود که چاپ به خورد پارچه می رود و به هیچ عنوان اثری از شکل اصلی پارچه مشخص نمی شود و همین باعث می شود چاپ روی شال سفید ظاهر و کیفیت بهتری داشته باشد.
  • چاپ روی شال رنگی: به دلیل این که سیستم هایی که برای چاپ روی شال از آن ها استفاده می شود از رنگ سفید در آن ها استفاده نمی شود، پس اگر تمایل دارید که روی شال های رنگی تان طرحی چاپ شود این کار باید به صورت لیبی انجام شود، یعنی به این صورت که ابتدا طرح مورد نظر روی لیبل چاپ می شود، سپس این لیبل ها با استفاده از حررات روی شال چاپ می شوند، اما اگر فرد روی شال دست بکشد اثر لیبل روی شال مشخص خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود شال هایی که به صورت لیبلی طرح روی آن ها چاپ می شوند با اب سرد شسته شوند و در لباسشویی انداخته نشوند.

طرح مناسب برای شال و روسری

این که از روش چاپی یا رنگ های روغنی برای منتقل کردن طرح خود روی شال و روسری استفاده می کنید زمانی اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد که از طرح های مناسبی استفاده کنید. در این مورد این مسئله باید به این نکته توجه داشته باشید که طرح هایی که روی شال و روسری چاپ می شوند یا نقاشی می شوند بسته به سن و سلیقه ای که افراد دارند باید متفاوت باشد، برای مثال طرح هایی مانند بوته جقه، گل و … از جمله طرح هایی هستند که خانم های مسن برای شال و روسری های خود بیشتر می پسندند.

از جمله دیگر طرح هایی که امروز روی شال و روسری ها دیده می شود طرح های مدرن است طرح های مدرن شامل طرح های نقاشی، چهارخانه، زنجیری، کمربندی و … می شود.

البته همیشه هم نیازی نیست که برای زیباتر کردن شال و روسری از طرح های مختلف استفاده شود بلکه گاهی شال یا روسری های ساده نخی که معمولا تک رنگ هستند با رنگ های منحصربفرد و خاصی که دارند می توانند زیبایی شال و روسری را دو چندان کنند.

سایز شال و روسری

یکی دیگر از مواردی که باید در تولید شال و روسری به ان توجه کنید سایز شال و روسری است که می خواهید تولید کنید. زیرا شال و روسری بسته به سایزی که دارند در موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین جنسی که برای تولید آن ها استفاده می شود نیز متفاوت است.

  • اکثر شال های امروزی در اندازه های ۲۰۰*۶۵ تولید می شوند، به این گونه شال ها، شال قواره دار گفته می شود.
  • یکی از متداول ترین سایز های روسری که می توان گفت اندازه ی متوسطی برای روسری محسوب می شود اندازه ی ۹۰*۹۰ برای روسری است.
  • برخی از روسری ها نیز جنبه ی تزیینی دارند، یعنی برای مواردی همچون بستن دور گردن و یا بستن دور مچ دست مورد استفاده قرار می گیرند، این گونه روسری ها دارای اندازه ی ۶۵*۶۵ هستند.
  • نوع دیگری از روسری ها که معمولا از جنس ساتن، حریر یا ابریشم تهیه می شوند و اندازه کوچکی برای روسری ها محسوب می شود اندازه ی ۷۵*۷۵ است.
  • امروزه استفاده از روسری هایی که سایز بزرگی دارد بین خانم ها رونق زیادی پیدا کرده است، این گونه روسری ها معمولا دارای سایز ۱۲۰*۱۲۰ هستند.

نکته ی دیگری که در این مورد باید به آن اشاره کنیم این است که هر چه سایز روسری بزرگتر باشد بهتر و راحت تر است، مگر این که اندازه ی بزرگ آن باعث شود که در فصول گرم سال مناسب نباشد.

دفتر توزیع : گلستان – مینودشت

تلفن پشتیبانی: 09117070701

ایمیل پشتیبانی: info@rosarishop.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا