اقتصادی

ارایه پیش نویس لایحه «نحوه واگذاری اراضی واقع در سکونتگاه های غیررسمی» به دولت

وزارت راه و شهرسازی به منظور ساماندهی شهرک های غیررسمی و سازه های ناسالم و امکان برنامه ریزی و تعیین مالکیت ، لایحه “نحوه واگذاری زمین های واقع در سکونتگاه های غیررسمی” را برای بررسی و تصویب به دولت ارائه کرد.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر کابینه ، رشد ناهموار جمعیت و مهاجرت روستاییان و افزایش قیمت زمین و عوامل مشابه باعث شده است که اراضی دولتی و نهادهای عمومی مورد هجوم ساختمان ها قرار گرفته و اشغال شوند. سکونتگاه های غیر رسمی ، به ویژه در حومه شهرها.

اگرچه مقررات مختلفی در سازمان آنها تصویب شده است ، اما عدم مالکیت منطقه ، هرگونه برنامه ریزی یا ارائه خدمات عمومی برای سازمان آنها با مشکلاتی روبرو است و به دلیل اینکه ساکنان چنین سرزمینی گروه های آسیب پذیر و کم درآمد هستند ، در عمل آنها تمایلی به خرید زمین با قیمت فعلی ندارد.

بر این اساس ، وزارت راه و شهرسازی ، به منظور خروج از وضعیت ناسالم سکونتگاه های غیررسمی و به منظور ایجاد راحتی در نقل و انتقالات ، ساکنان را به خرید منطقه ترغیب می کند و حق مالکیت و امکان برنامه ریزی خود را تعیین می کند. سازمان ، بیل انتقال زمین واقع در سکونتگاه های غیررسمی برای بررسی و تأیید به دولت ارائه شده است.

این پیشنهاد در حال بررسی و تصمیم گیری در کمیته لوایح دولتی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا