بین المللی

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفری یک روزه به استان ایلام امشب در یادواره شهیدان حضور یافت. شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اهدای گل و قرائت فاتحه مقام معظم رهبری به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

دکتر طهرانچی سپس در نشستی صمیمانه با اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام حضور یافت.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای ارشد علمی گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه اکثر دانشگاه ها خصوصی هستند اما بودجه های دولتی زیادی وجود دارد. این نه به صورت انبوه بلکه به گونه ای به آنها داده می شود که دولت برای دانشگاه سوالاتی را مطرح می کند و اگر دانشگاه در رفع این مشکلات پیشرفت کند، بودجه آن تخصیص می یابد.» این جمله برای دانشگاه آزاد اسلامی امیدوارکننده است. ، و افقی را در ادبیات دانشگاه های غیردولتی گشود که انشالله باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت امام خمینی (ره) تاسیس شد و در گام اول 40 سال توسعه ضعیف را تجربه کرد و تبدیل شد. افتخار کشور واقعیت این است که دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس نمی شد مگر اینکه نزدیکان آنها از اساتید و کارکنان دانشگاه بودند و به عنوان شریک یک سازمان مردم نهاد درگیر این مهم بودند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: افرادی در دانشگاه آزاد اسلامی عظمتی ایجاد کرده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از آن عظمت شگفت زده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دستگاه غیردولتی از حمایت دولتی برخوردار نبود، گفت: هر دستگاه و دستگاهی دلیلی برای ایجاد و دلیلی برای بقا دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به توسعه تکنولوژیکی جامعه است.

یکی از اعضای هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از سال 1390 اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است، به طوری که مدیران وقت این دانشگاه بدون توجه به نرخ زاد و ولد در کشور، پیش بینی کردند که جمعیت دانشجویی این دانشگاه به یک میلیون نفر برسد. تا 1400 دانش آموز خواهد آمد. این در حالی بود که با بررسی موالید در 18 سال گذشته به راحتی می توانستند جمعیت دانش آموزی آینده را تخمین بزنند، اما مسئولان وقت بدون توجه به جمعیت، بخشنامه ای از سال 1390 تا 1395 صادر کردند که از یک نفر به 50 نفر پرسنل و معلمان استخدام شود. با این اقدام یک واحد دانشگاهی با 4 کارمند، 34 کارمند جدید را منصوب کرد و اصولاً توجهی به روند تحولات اجتماعی نشد.

طهرانچی گفت: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم شرایط به گونه ای بود که پس از سه سال متوالی درآمد دانشگاه به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت با وجود افزایش شهریه کاهش یافت و اطلاع دقیقی از این موضوع وجود نداشت. مبلغ در سازمان مرکزی بدهی یا درآمد واحدها. برای مدیریت این وضعیت طرح یکپارچه سازی خزانه دانشگاه آزاد اسلامی را ارائه کرده ایم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا آبروی دانشگاه خدشه دار نشود.

وی افزود: در پی این اقدام، راه اندازی سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی ضروری بود و سامانه های پژوهشی و آموزشی برای تحقق این هدف راه اندازی شد. این امر منجر به افزایش ناگهانی درآمد شهریه دانشگاه شد. این تنها با ادغام آموزش اتفاق افتاد. با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است چرا که دیگر امکان جعل مدرک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی، موفق به اصلاح کاهش جمعیت دانشجویی در این دانشگاه شده ایم و بحمدالله امسال برای دومین سال متوالی شاهد افزایش جمعیت هستیم. ثبت نام دانشجو که نشان دهنده بازگشت اعتماد عمومی به این دانشگاه است. «این موفقیت پس از اپیدمی کرون حاصل شد که بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داد.

طهرانچی گفت: برای اولین بار از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مجوز زمین برای تامین مسکن کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ارتباط با وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن گرفتیم. ، با تامین افزایش سرمایه مکران، از سال آینده سود سالیانه خوبی نصیب دانشگاه آزاد اسلامی می شود که همگی نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تعالی این دانشگاه گفت: این سند 70 هدف را دنبال می کند و دارای شاخص و مجموعه اقداماتی است که یکی از آنها تهیه اطلس است. برنامه ریزی استانی

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر طهرانچی در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به استان ایلام، سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را افتتاح کرد و از هسته ها و واحدهای فناور مستقر در این خانه نوآور بازدید کرد.

تله سرومونی برای کنترل آفات چوب خوار در مناطق جنگلی، ضربه گیرهای مقاوم در برابر زلزله، سیستم آموزش و آزمایش مجازی، نخ نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم قفل ترموستاتیک تجهیزات گرمایشی و برودتی، سیستم ضد سرقت هوشمند، سوکت کنترل هوشمند انرژی و نشت گاز و غیره از جمله دستاوردهای محققین و پژوهشگران واحدهای هسته ای و فناوری مستقر در تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بود که با حضور دکتر طهرانچی مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/ 4127

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا