سلامت و تندرستی

وقتی معیار انتخاب افراد در حوزه سایبری، سواد و دانش نیست،حمله سایبری به راحتی شکل می‌گیرد

اولین عاملسکوت ها و منکرات مختلفی در این زمینه وجود دارد، با سکوت و گسترش منکر راه به جایی نخواهیم برد. با شناسایی دقیق عوامل این گونه تجربیات می توان دانش را به قسمت های دیگر منتقل کرد و از تکرار وقایع جلوگیری کرد، اما متأسفانه نهادها و سازمان ها یاد گرفته اند در هنگام وقوع این اتفاقات منکر و سکوت کنند.
دانش از طریق چنین رفتاری منتشر نمی شود. یعنی اگر این روش ادامه پیدا کند نه تنها مکان الف بلکه محل ب نیز آسیب می بیند و مورد حمله قرار می گیرد زیرا همه منکر می شوند و سکوت می کنند.

نکته دوم یعنی ما توسعه رایگان را به جای توسعه مبتنی بر هزینه یاد گرفته ایم. به عنوان مثال، ما ویندوز رایگان، آنتی ویروس، ابزارهای ITSM و ابزارهای پردازش و غیره را تبلیغ کرده ایم. اگرچه سخت افزار هزینه زیادی دارد، اما ابزارهای منبع باز معمولاً برای نرم افزار یا ابزارهایی برای مدیریت داده ها و دارایی های نامشهود استفاده می شوند که می توانند به راحتی هک شوند. لازم به ذکر است که ما همیشه متوجه نفوذ چیزی نمی شویم، مگر اینکه هدف هکر نشان دادن قدرت باشد.

سال‌هاست که ما توسط همان نرم‌افزاری که رایگان دریافت کرده‌ایم در معرض خطر و آسیب قرار گرفته‌ایم، اما متأسفانه از این موضوع آگاه نیستیم، زیرا شخصی که از اطلاعات ما استفاده می‌کند همیشه مجبور نیست در مورد استفاده از آن به ما هشدار دهد، مگر اینکه بخواهد اظهار نظر کند. قدرت.

عامل سوم عدم توجه نهادهایی که برای جلوگیری از این گونه اتفاقات ایجاد شده اند، اطلاعات به روز است. دانش فعلی لزوماً به تحریم مربوط نمی شود. متأسفانه به نظر می رسد برخی از نهادها می دانند که مهم ترین نکته برای امنیت، جداسازی اینترنت و اینترانت است. امروزه این گفته به دلیل ناآگاهی از گستره قابلیت های شبکه های کامپیوتری در عمیق ترین شکل خود قرار گرفته است. البته این بستگی به اتصال اینترنت کشور به اینترانت ندارد یا خیر. به عبارت دیگر، مراکزی که از وقوع چنین حوادثی جلوگیری می کنند، وظایف خود را به کمترین میزان ممکن انجام می دهند. بیشتر در قالب شعار و شعار.

عامل چهارمعدم توجه واقعی به دانش امنیتی و موضوع توسعه امنیت نرم افزار. نرم افزارهای کشور از تکنیک های امنیتی آگاهی ندارند. دلیل این امر این است که متاسفانه مراکزی مانند ماهر و سایر مراکز علمی مشابه کمتر از فرصت‌ها و فرصت‌هایی که باید با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند سهیم هستند و بیشتر به هشدار دادن رضایت می‌دهند.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که در امور IT، پیمانکاران نه بر اساس تخصص، قدرت یا توانایی، بلکه بر اساس تاییدیه ها و ارتباطاتشان انتخاب می شوند. اتفاق می افتد.
وقتی صحبت از فناوری و حفاظت از فناوری به میان می‌آید، باید نه تنها بر موضوعات فرعی، بلکه بر افرادی که با فناوری آشنا هستند، از جمله شعار اشتراک‌گذاری اینترنت و اینترانت، تمرکز کنیم. فناوری‌های جدیدتری در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما این بحث‌ها در این کشور 20 سال پیش متوقف شد و قانون‌گذاران باید در این زمینه کاوش کنند و بیشتر بیاموزند.

23302

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا