بین المللی

اردوغان برای نشست سران «اکو»، راهی عشق‌آباد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پانزدهمین اجلاس سران اکو به ریاست هیئتی بلندپایه شرکت می کند.

منابع رسانه ای ترکیه بامداد شنبه اعلام کردند که هواپیمای همراه رئیس جمهور آنکارا را به مقصد عشق آباد پایتخت ترکمنستان ترک می کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه، آناتولی رجب طیب اردوغان برای ریاست یک هیئت بلندپایه دولتی عازم ترکمنستان شده است.

بر اساس این گزارش، اردوغان در 28 نوامبر (فردا یکشنبه 16 آذر) در اجلاس سران ESO شرکت خواهد کرد و با رئیس جمهور ترکمنستان، میزبان این نشست و برخی دیگر از شرکت کنندگان دیدار خواهد کرد.

انتظار می رود اردوغان به طور رسمی ریاست اکو ترکیه را به قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان واگذار کند.

وزیران انرژی، دفاع، آموزش، کشاورزی و حمل و نقل ترکیه در هواپیمای اردوغان حضور دارند و او را در سفر به عشق آباد همراهی می کنند.

اکو شامل ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان است.

گفتنی است آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در پانزدهمین اجلاس سران اکو شرکت می کند.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا در عشق آباد ضمن تشکر از میزبانی ترکمنستان در این اجلاس، بر اهمیت چندجانبه گرایی در مقابله با چالش های منطقه ای و بین المللی از طریق تفاهم و درک متقابل تاکید کرد. روح بر همکاری تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به سیاست گسترش روابط دوستانه با سایر کشورها به ویژه با کشورهای همسایه ادامه می دهد و مشارکت فعال و توافقات چندجانبه مانند اکو در اولویت سیاست خارجی قرار دارد. سیاست جمهوری اسلامی ایران.»


حضور «مهدی صفری» در نشست اکو

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا