اقتصادی

اطلاعیه وزارت جهاد کشاورزی درباره تنظیم بازار کالاهای اساسی

در پی طرح انتشار اطلاعات قیمت کالاهای اساسی در فضای مجازی، وزارت جهاد کشاورزی با صدور اطلاعیه ای این ادعا را نادرست خواند.

به گزارش مجله زنده خبری، در متن بیانیه وزارت جهاد کشاورزی آمده است: در پی طرح انتشار اطلاعات قیمت کالاهای اساسی در فضای مجازی و اظهارنظرهای کذب درباره عملکرد دولت سیزدهم (به ویژه وزارت جهاد کشاورزی) در تنظیم بازار این کالاها، ایران نکات زیر را ارسال می کند.

1- تامین کالاهای اساسی و تامین اقلام مورد نیاز مردم با قیمت مناسب یکی از مهم ترین دغدغه های دولت مردمی است. لازم به ذکر است که بیشتر مشکلات فعلی ناشی از عدم برنامه ریزی در سال گذشته است. با تحویل دولت سیزدهم حتی ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی نیز به شدت کاهش یافت که خوشبختانه با اقدام به موقع و سریع این دولت، کالاهایی برای ذخایر کشور فراهم شد و اکنون جای نگرانی نیست.

2- با آغاز به کار دولت سیزدهم، روند تحویل کالاهای اساسی شتاب گرفت و با محموله هایی که در هفته های اخیر وارد کشور شد، میزان موجودی کالاهای اساسی متعادل می شود. با این حال، هیجانات متقابل و برخی سوء استفاده های افراد سودجو می تواند بازار را تحت تأثیر قرار دهد، اما سعی کنید تا حد امکان از آن جلوگیری کنید.

3- جلسه ستاد تنظیم بازار در سطح مقامات ارشد کشور حداقل هفته ای یکبار به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل و تصمیمات مهمی برای تحویل کالا و کنترل بازار اتخاذ می شود. همچنین اردوی امنیت غذایی به منظور تنظیم بازار کالاهای اساسی روزانه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود و نظارت و مداخله فعالی در این زمینه دارد. بدیهی است که ظهور نتایج این اقدامات در منطق اقتصادی زمان بر است.

4- در نهایت با توجه به آغاز به کار دولت سیزدهم در سومین روز شهریورماه، در مقایسه قیمت کالاهای اساسی بین زمان حال و زمان تحویل به دولت باید به این بازه زمانی توجه شود.افزایش قیمت خرید. شیر از 4800 به 6400 در 8 تیرماه سال جاری صادر شد و عملاً این تغییر قیمت در اوایل شهریور برای لبنیات اعمال شد. قیمت آن باید در سطح میادین رسمی و مراکز توزیع ملاک باشد، در غیر این صورت تغییرات قیمتی ناشی از میانجی گری و احتکار، اساساً هرگونه مقایسه را باطل می کند و نتیجه مقایسه عملاً گمراه کننده و ناچیز خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا