اجتماعی

برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگر منوط به تایید وزارت بهداشت/ تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا

استاندار تهران برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران را منوط به تایید وزارت بهداشت خواند و به آلودگی هوا نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به گذر از شاخص کیفیت هوای تهران از 150 وضعیت اضطراری آلودگی هوا در تهران کمیسیون امشب تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش مجله زنده خبری، محسن منصوری در پایان جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران در جمع خبرنگاران درباره برگزاری مسابقات ورزشی با تماشاگر گفت: هفته گذشته یکی از مسابقات ورزشی با تماشاگر برگزار شد. استانداری تهران تنها مسئولیت تامین امنیت این مسابقات را بر عهده دارد. شکی نیست که باید در حوزه شیوع ویروس کرونا دقت بیشتری کرد. تصمیم ستاد کرونا در استان تهران این است که مسابقات تنها با تایید کتبی وزارت بهداشت با حضور تماشاگران برگزار شود و تا زمانی که این امر محقق نشود، مجوز نخواهیم داد.

وی افزود: بدون شک کارشناس موضوع وزارت بهداشت است و باید برای حضور تماشاگران تاییدیه کتبی بدهد. بدین ترتیب برگزاری مسابقات با حضور تماشاگران تنها در صورتی امکان پذیر است که وزارت ورزش درخواست کتبی برای حضور تماشاگران بدهد و وزارت بهداشت نیز برای حضور تماشاگران موافقت کرده باشد. در چنین شرایطی زمینه های لازم برای بازداشت را فراهم خواهیم کرد.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی گزارش‌ها مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان به بیماری عروق بیماری کرونا گفت: در استان تهران حدود 94 درصد مدارس استاندارد بازگشایی شده‌اند، اما این بدان معنا نیست که 94 درصد مدارس بازگشایی شده‌اند. بازگشایی شد. در عوض، حدود 25 درصد به صورت داوطلبانه به مدرسه می روند. مواردی از بازگشایی مدارس وجود داشته است اما جای نگرانی نیست.

وی در خصوص آلودگی هوای تهران و عبور شاخص کیفیت هوای تهران به بالای 150 گفت: بر اساس دستورالعمل زمانی که این شاخص از 150 عبور کند، در این شرایط جلسه کمیسیون اضطرار آلودگی هوای تهران و محدودیت‌ها تشکیل می‌شود. تحمیل شود. به صنایع آلاینده و خودروهای آلاینده تحمیل شده است.» بنابراین امشب این جلسه را برگزار و نتایج را اعلام می کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: حتی یک مورد سوختن مازوت در تهران نداریم. البته برخورد با مازوت با محیط زیست است و فقط در جاهایی که از تهران دور هستند و هوای تهران را تحت تاثیر قرار نمی دهند باید مجوز محیط زیستی گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا