ورزش و نشاط

مدال طلای بانوی تکواندوکار ایران در رقابت‌های عربستان/ پایان کار ایران با یک طلا و ۲ برنز

به گزارش شفاف، نخستین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی بانوان جهان 2021 (4G) با حضور 170 تکواندوکار از 31 کشور از روز پنجشنبه (13 آذر) در سالن سبز شهر ریاض آغاز شد و امروز (شنبه، 5 آذر) به پایان رسید. ).

زهرا شیدایی تکواندوکار وزن 57 کیلوگرم کشورمان که دیروز موفق شد با کسب چهار پیروزی به فینال مسابقات جهانی سبک های آزاد راه یابد، امروز و در این مرحله به مصاف «مارگاریتا بلیزنیاکوا» از روسیه قهرمان اروپا رفت. با نتیجه 11 بر 11 در راند طلایی مساوی شد و با پیروزی شیدایی به پایان رسید تا عنوان قهرمانی این رویداد را از آن خود کند.

مانیا روز گذشته ابتدا به مصاف النا میرونیوک از روسیه قهرمان و نایب قهرمان اروپا رفت و 12 بر 9 پیروز شد. وی سپس به مصاف نیکیتا گلاسنوویچ دارنده مدال برنز جهان از کرواسی رفت و در راند طلا پیروز شد.

نماینده وزن چهارم تکواندو کشورمان در دور سوم با «النا کریویچنکو» از روسیه مبارزه کرد و نتیجه را 12 بر 3 به سود خود به پایان رساند. زهرا شیدایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف عالیه پاول از انگلیس و دارنده مدال برنز جام جهانی رفت و با نتیجه 17 بر 9 به برتری رسید و به فینال این دوره از رقابت ها راه یافت.

هدایت این نفرات را مهرو کامرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی بر عهده دارند.

مسابقات جهانی تکواندو بانوان در سال 2021 4G است و نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.40 امتیاز برای افزایش رنکینگ المپیکی خود دریافت خواهند کرد.

در آخرین روز این رقابت ها غزل سلطانی در وزن 53 کیلوگرم در نخستین مبارزه مقابل نماینده عربستان با نتیجه 20 بر صفر پیروز شد اما در دومین دیدار مقابل ماریا پرز از اسپانیا با نتیجه 18 بر 6 شکست خورد و حذف شد.

بدین ترتیب تیم ملی تکواندوی بانوان ایران با طلای زهرا شیدایی و دو برنز کوثر آسایش و ملیکا میرحسینی به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا