بین المللی

وزارت امور خارجه: آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی را به پای میز محاکمه خواهیم کشاند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: ترور حاج قاسم سلیمانی. نمونه بارز تروریسم دولتی ، فرماندهان و عاملان آن را به دادگاه خواهند برد.

به گزارش فارس، سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه 5 دی ماه در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات پس از ترور شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم بود. حمله تروریستی به فردی که در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده، استانداردی دوگانه و نشانه دیگری از دروغگویی مدعیان مبارزه با تروریسم تلقی می شود و این گواهی بر تاریخ خواهد بود.

حاتب زاده ادامه داد: ترور شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و یارانشان تلاشی از سوی تروریست های نامدار بین المللی برای انتقام از این سردار بزرگ بود. اقدام آمریکا در شهادت سردار سلیمانی و یاران وفادارش از مصادیق حمله تروریستی و تروریسم دولتی بود که به دستور مستقیم رئیس جمهور دونالد ترامپ توسط دولت آمریکا سازماندهی شده و به اجرا درآمد.

وی گفت: رئیس جمهور این کشور علنا ​​و رسما مسئولیت این ترور دولتی را بر عهده گرفته و این جنایت را برای همیشه برای آمریکا ثبت کرده است. دولت آمریکا در قبال این اقدام شنیع مسئولیت بین المللی همیشگی دارد و جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی برای محاکمه این مسئولیت بین المللی، عاملان، فرماندهان، عاملان و مستشاران این اقدام تروریستی دریغ نخواهد کرد.

حاطب زاده گفت: مرتکب این جنایت تروریستی مسئولیت کیفری دارند. جمهوری اسلامی ایران از روز اول در چارچوب مقابله با مصونیت جنایتکاران، تمام تلاش خود را برای محاکمه جنایتکاران به کار بسته است. این اقدام علاوه بر نقض قواعد حقوق بین الملل و حقوق بشر، تجاوز به حاکمیت یک کشور مستقل است و دولت عراق تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پس از این اقدام تروریستی و از همان ساعات اولیه، وزارت امور خارجه اقدامات متعددی را برای رصد این مشکل در تمامی سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی و تا روزی که عاملان، عاملان و عاملان آن به دست می آیند، انجام داده است. “اگر معرفی نکند از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. (اینجا بخوانید)

تلویزیون دولتی عراق بامداد روز جمعه 12 دی ماه 1399 از شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده الحشدالشعبی در این شهر خبر داد. حمله تروریستی ایالات متحده در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد. پنتاگون بعداً با صدور بیانیه ای رسماً مسئولیت حمله به دستور رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا