سلامت و تندرستی

آمادگی تامین اجتماعی برای حذف نسخ کاغذی از فردا/ امکان نسخه نویسی کاغذی در صورت بروز مشکل

مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی با بیان اینکه طبق قانون از فردا اول دی ماه نسخه الکترونیک اجباری و اجباری است اما نه برای تامین اجتماعی بلکه برای کل کشور، گفت: از نظر ما همه چیز برای حذف نسخه های کاغذی از فردا آماده است.”

به گزارش مجله زنده خبری، شهرام گفاری درباره حذف نسخه های کاغذی و جایگزینی نسخه برداری الکترونیکی از فردا 10 آذرماه، گفت: طبق قانون از فردا، کپی الکترونیکی نه برای تامین اجتماعی، بلکه برای کل کشور الزامی و الزامی است.

وی افزود: خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی تجربه خوبی در این زمینه دارد و سه چهار سال است که نسخه نویسی الکترونیک را به ویژه در مراکز مدنی خود توسعه داده است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه فکر می کنیم همه چیز برای حذف نسخه کاغذی از فردا مهیا است، گفت: البته ممکن است برخی مراکز دولتی و دانشگاهی و پزشکان دچار مشکل شوند که اقدامات لازم انجام شده است و خدایا. نه مشکلی برای مردم ایجاد نمی شود و هم بیمه شدگان می توانند به مراکز درمانی مراجعه و از خدمات لازم بهره مند شوند.

غفاری ادامه داد: از پزشکان و موسسات تقاضا داریم همکاری و اهتمام نیروی انتظامی داشته باشند. نگران مشکلاتی از جمله قطعی برق و اینترنت، پزشک و بیمه شده نباشید زیرا ممکن است در این مواقع از کپی کاغذی استفاده کنند.

وی درباره راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از سوء استفاده از کپی رایتینگ الکترونیکی گفت: سوء استفاده از کپی رایتینگ مانند هر حوزه دیگری چه روی کاغذ و چه در سیستم های مکانیزه می تواند وجود داشته باشد. خوشبختانه نظارت در سیستم های الکترونیکی آسان تر است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: مقدمات در این زمینه انجام شده اما کامل نیست و هرچه جلوتر برویم کاملتر می شود. امروز اگر در دو استان از کد بیمه ملی به صورت همزمان استفاده شود به سرعت متوجه می شویم در حالی که در مورد رونویسی کاغذی این امکان وجود نداشت. فرآیندها از نظر نظارت هوشمندتر هستند، اما سیستم ها نیاز به توسعه دارند.

گفاری در مجله زنده خبری ادامه داد: چند دهه است که سیستم های کپی رایتینگ در دنیا راه اندازی شده است اما در کشور ما سه چهار سال است که به صورت جدی راه اندازی شده و از فردا اول دی ماه به صورت جدی و جهانی توسعه پیدا می کند. ما امیدواریم که همه با هم همکاری کنند تا هر دو رونوشت مکانیزه به خوبی کار کند، سوابق الکترونیکی درمان و سیستم های نظارتی کامل شود و دریافت خدمات برای مردم آسان شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا